Gra Varsav Game Studia przeszła bez echa

Zaledwie 56 wyniósł tzw. peak grających w “Giants Uprising”, najnowszą produkcję notowanego na NewConnect Varsav Game Studia.

Przeczytaj i dowiedz się m.in.:

  • jak wypadła premiera “Giants Uprising” i jak zareagował kurs,
  • jak premierę komentuje prezes studia,
  • jakie są koszty produkcji,
  • czy spółka będzie musiała sięgnąć po finansowanie.

Gra Varsav Game Studia przeszła bez echa

opublikowano: 03-11-2021, 16:07

Zaledwie 56 wyniósł tzw. peak grających w “Giants Uprising”, najnowszą produkcję notowanego na NewConnect Varsav Game Studia.

Nie ma co ukrywać - spodziewaliśmy się większego początkowego zainteresowania. Projekt w ostatnim miesiącu ładnie gromadził wishlistę, zainteresowanie influencerów kierowane do agencji PR też było na dobrym poziomie (ponad 400 wysłanych kluczy). Zespół robił co mógł, pracując po godzinach i w weekendy, ale niektóre problemy z crashowaniem gry były znacznie trudniejsze w rozwiązaniu, niż się spodziewaliśmy - przyznaje Łukasz Rosiński, prezes studia, którego gra z gigantem w roli głównej w trybie wczesnego dostępu miała premierę 2 listopada na platformie Steam.

Kurs akcji na dwóch ostatnich sesjach spadł o około 15 proc., a od szczytu z 25 października dzieli go ponad 20 proc. Wartość rynkowa firmy to 32 mln zł.

Jak tłumaczy Łukasz Rosiński, stabilny silnik gry studio miało dopiero w piątek przed premierą. Wtedy też wyszły klucze do influencerów - dwa tygodnie później niż planowano.

– Z perspektywy czasu pewnie najlepsze byłoby przełożenie premiery na styczeń (listopad i grudzień zgodnie z opinią agencji PR są w tym roku bardzo zatłoczone), na to jednak obecnie spółki nie było stać. Nie wiem czy złudnie, ale liczę na nadchodzący weekend i poprawę zainteresowania grą - do tego czasu poprawimy najpilniejsze błędy, dodamy też kilka małych funkcjonalności, o które proszą gracze - dodaje prezes Varsav Game Studia.

Budżet projektu na dzień premiery, wraz z kosztami marketingu, to około 4,2 mln zł.

– To głównie pokłosie dwóch dużych zmian designowych w projekcie w całym, 3,5 letnim cyklu produkcji. Finalny produkt, dostępny obecnie na Steamie, powstał tak na prawdę w ostatnim roku. Główne działania marketingowe, których łączny koszt wyniósł około 250 tys. zł, to udział w targach, reklama w mediach społecznościowych oraz produkcja trailerów - mówi Łukasz Rosiński.

W I półroczu 2021 studio zanotowało 2,2 mln zł przychodów, 202 tys. zł straty operacyjnej i 303 tys. zł zysku netto.

– W związku z zakończeniem pewnego etapu prac nad grą, koszty podwykonawców ulegną naturalnemu zmniejszeniu. Przypominam też, że kosztysSpółki to nie tylko koszty projektu “Giants Uprising” - na bieżąco finansujemy także prace nad “The Path Of Calydra” (na ukończeniu), Projektem Aria (który jest w dużej części dofinansowywany z dotacji) oraz projektem realizowanym przez Warhound Games (finansowanie pomostowe, do czasu zamknięcia rozmów z inwestorem). Wraz z otrzymywaniem kolejnych informacji dotyczących sprzedaży “Giants Uprising” będziemy też mogli podejmować racjonalne decyzje co do dalszego finansowania spółki - czy to poprzez finansowanie projektu (sprzedaż części praw do przychodów inwestorom), emisję akcji czy częściowe wyjście z inwestycji (spółka posiada udziały w pięciu podmiotach) - mówi Łukasz Rosiński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.