Przyszły rok spółka ma zakończyć na plusie. Pomogą jej w tym m.in. nowe produkty.
Drzewna grupa poprawia wyniki operacyjne, ale na poziomie netto wciąż ma stratę — po trzech kwartałach 23,5 mln zł (przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej).
— Obserwujemy wzrost wyników. Naszym celem jest dodatni wynik netto na poziomie grupy w 2011 r. — tłumaczy Rafał Karcz, dyrektor finansowy Grajewa.
Grupa kończy restrukturyzację, która powinna dać w tym roku około 20 mln zł oszczędności. Poprawy oczekuje też dzięki poszerzaniu oferty o nowe produkty.
— Wprowadzone na rynek w połowie roku płyty MFP dla budownictwa sprzedają się bardzo dobrze. W I kw. przyszłego roku chcemy poszerzyć ofertę o płyty szalunkowe — mówi Wojciech Gątkiewicz, prezes Grajewa.
Spółka oferuje też laminaty HPL, które mogą być alternatywą m.in. dla płytek ceramicznych czy tapet.
— W przyszłym roku nowe produkty mają dać już 10 proc. EBITDA — podkreśla prezes.
Wraca popyt na tradycyjne produkty, czyli m.in. płytę MDF. Szczególnie dynamiczny jest rynek rosyjski.
— Staramy się zdobyć finansowanie konieczne do ponownego uruchomienia wstrzymanej budowy fabryki MDF w Rosji — mówi Rafał Karcz.
Zarząd kończy prace nad dwoma scenariuszami, które zaakceptować musi rada nadzorcza i banki finansujące spółkę.
10
Tyle proc. EBITDA Grajewa w 2011 r. mają dać nowe produkty.