Grodno chce przejąć rywala

GRA
opublikowano: 24-11-2010, 00:00

Do debiutu na NewConnect szykuje się konkurent TIM. Uzyskane pieniądze wyda na zakupy.

Do debiutu na NewConnect szykuje się konkurent TIM. Uzyskane pieniądze wyda na zakupy.

Do końca pierwszego kwartału 2011 r. Hurtownia Elektryczna Grodno zamierza zadebiutować na NewConnect.

— Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy oferta będzie miała charakter publiczny, czy prywatny. Chcemy uzyskać kilka milionów złotych i przeznaczyć je na sfinansowanie przejęcia firmy z branży. Mamy już podpisany list intencyjny — mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

Ujawnia jedynie, że chodzi o konkurenta, który ma mocną pozycję w rejonach, w których obecność jego spółki nie jest znacząca. Grodno jest bowiem liderem na rynku warszawskim, a łącznie w całym kraju ma 22 punkty sprzedaży. Dla porównania, jego giełdowy konkurent TIM, który zarządza największą w Polsce siecią hurtowni sprzętu elektrycznego i elektrotechnicznego, ma ponad 30 placówek.

— Po przejęciu zbliżymy się pod względem liczby placówek do TIM — przewiduje Andrzej Jurczak.

Grodno ma jednak inny profil klientów.

— Naszymi klientami są mali i średni instalatorzy, podczas gdy TIM obsługuje większe podmioty. Zaletą naszego modelu jest mniejsza zależność od kondycji finansowej poszczególnych odbiorców — wyjaśnia Andrzej Jurczak.

Warto jednak przypomnieć, że TIM od lat ubezpiecza swoje należności.

Grodno buduje sobie właśnie nowy magazyn centralny — w Małopolu pod Warszawą. Skład o wartości 8 mln zł zostanie oddany do użytku na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Spółka osiągnęła w zeszłym roku 105 mln zł obrotu i 3,5 mln zł zysku netto. W 2010 r. w obu przypadkach liczy na 10-procentowy wzrost.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane