Grodno chce przejąć rywala

GRA
opublikowano: 24-11-2010, 00:00

Do debiutu na NewConnect szykuje się konkurent TIM. Uzyskane pieniądze wyda na zakupy.

Do debiutu na NewConnect szykuje się konkurent TIM. Uzyskane pieniądze wyda na zakupy.

Do końca pierwszego kwartału 2011 r. Hurtownia Elektryczna Grodno zamierza zadebiutować na NewConnect.

— Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy oferta będzie miała charakter publiczny, czy prywatny. Chcemy uzyskać kilka milionów złotych i przeznaczyć je na sfinansowanie przejęcia firmy z branży. Mamy już podpisany list intencyjny — mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

Ujawnia jedynie, że chodzi o konkurenta, który ma mocną pozycję w rejonach, w których obecność jego spółki nie jest znacząca. Grodno jest bowiem liderem na rynku warszawskim, a łącznie w całym kraju ma 22 punkty sprzedaży. Dla porównania, jego giełdowy konkurent TIM, który zarządza największą w Polsce siecią hurtowni sprzętu elektrycznego i elektrotechnicznego, ma ponad 30 placówek.

— Po przejęciu zbliżymy się pod względem liczby placówek do TIM — przewiduje Andrzej Jurczak.

Grodno ma jednak inny profil klientów.

— Naszymi klientami są mali i średni instalatorzy, podczas gdy TIM obsługuje większe podmioty. Zaletą naszego modelu jest mniejsza zależność od kondycji finansowej poszczególnych odbiorców — wyjaśnia Andrzej Jurczak.

Warto jednak przypomnieć, że TIM od lat ubezpiecza swoje należności.

Grodno buduje sobie właśnie nowy magazyn centralny — w Małopolu pod Warszawą. Skład o wartości 8 mln zł zostanie oddany do użytku na przełomie pierwszego i drugiego kwartału. Spółka osiągnęła w zeszłym roku 105 mln zł obrotu i 3,5 mln zł zysku netto. W 2010 r. w obu przypadkach liczy na 10-procentowy wzrost.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane