Grodno nie przeniesie się na główny rynek

Kamil KosińskiKamil Kosiński
opublikowano: 2014-12-17 08:00

Zajmująca się dystrybucją artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych spółka Grodno zdobyła w ofercie publicznej 5,6 mln zł, sprzedając 1,9 mln akcji.

Początkowo spółka zamierzała sprzedać 3,5 mln walorów w cenie 3,9-4,3, co oznaczało wpływy z emisji przekraczające 15 mln zł. Ostatecznie cenę emisyjną ustalono jednak na 3 zł, co przy sprzedaży wszystkich papierów dawało 10,5 mln zł. Sama oferta miała się odbyć już w czerwcu 2014 r., ale została wtedy zawieszona. Pieniądze ze sprzedaży akcji miały być przeznaczone na rozwój sieci dystrybucji, poszerzenie asortymentu, optymalizację zarządzania logistyką i sprzedażą. Ale co równie ważne, spółka chciała się po emisji przenieść z NewConnect na rynek główny. By było to możliwe, kapitalizacja spółki musi wynosić 48 mln zł. Sprzedaż tylko części oferowanych akcji oznacza, że oparta na ostatnich transakcjach (realizowanych po cenie wyższej niż emisyjna) wartość Grodna wynosi około 43 mln zł.