Groupon w Europie stawia na Polkę

opublikowano: 22-02-2016, 22:00

Aniela Hejnowska została jedną z kluczowych menedżerek amerykańskiego koncernu. Będzie go rozwijać m.in. we Francji.

Przez kilka lat o Grouponie w Polsce było raczej cicho, szczególnie po tym, jak lokalny oddział spółki ściął kilkakrotnie wydatki marketingowe i rozpoczął transformację modelu biznesowego. Za ten proces od 2012 r. odpowiadała Aniela Hejnowska, wcześniej dyrektor zarządzająca w Netii.

KUPON NA AWANS:
KUPON NA AWANS:
Biorąc stery Groupona w Polsce, Aniela Hejnowska miała plan głębokich zmian. Jego powodzenie zaowocowało nowymi inwestycjami Amerykanów w Warszawie. Teraz korporacja powierzyła menedżerce większą władzę na większych rynkach.
ARC

— Jesteśmy rentowni w Polsce, rozwijamy się i wyróżniamy na tle całej korporacji — mówiła Aniela Hejnowska, po tym jak w 2015 r. Groupon w Polsce zainwestował miliony w międzynarodowe centrum usług, zwiększając zatrudnie nie do ponad 500 osób. Teraz okazuje się, że wyróżniła się także sama menedżerka z Warszawy. Według informacji „PB”, od stycznia Aniela Hejnowska pracuje już w Paryżu jako wiceprezydent Groupona na Europę Zachodnią. Pod jej skrzydłami są rynki przynoszące łącznie znacznie więcej dochodu niż polski i zatrudniające łącznie znacznie ponad 500 pracowników. To Francja, Belgia i Holandia.

— Nie komentuję — ucina menedżerka, pytana o międzynarodowe zawodowe awanse.

W przypadku menedżerów z Polski są one wciąż ewenementem, tym bardziej w spółce wycenianej na amerykańskiej giełdzie na 2,25 mld USD. Aniela Hejnowska zastąpiła Franka Zorna, Kanadyjczyka związanego z Grouponem od jego początków w Europie.

— Cele ma bardzo ambitne. W Polsce udało jej się szybko podnieść efektywność marketingu, wydajność centrum obsługi klientów i penetrację usług Groupona wśród małych i średnich przedsiębiorstw — twierdzi osoba znająca Groupona od środka.

Amerykański zarząd Groupona od kilku miesięcy znów mocniej koncentruje się na rozwoju biznesu także poza Ameryką Północną. Do odważniejszych ruchów zachęciły ich m.in. wyniki Groupona za IVkw. 2015 r., o kilkanaście procent wyższe niż oczekiwania rynkowe. Tu jednak strategia jest jasna: zamiast lawiny inwestycji w marketing dalsze wykorzystywanie przewagi technologicznej nad lokalną konkurencją. We Francji Groupon, wyspecjalizowany w sprzedaży swoich usług małym i średnim przedsiębiorcom z branży gastronomicznej, hotelarskiej czy turystycznej, ma silnych konkurentów. Do nich zalicza się np. LaFourchette, dominujący gracz w segmencie restauracyjnym.

— Pole do popisu jest jednak niemałe. Odsetek firm korzystających z Groupona nad Sekwaną jest wciąż niższy niż w Polsce, zespół jest mniej efektywny niż ten nad Wisłą — twierdzi nasz rozmówca.

Kto zastąpi Anielę Hejnowską w Polsce? Kandydat jest już zaakceptowany przez władze Groupona, jednak zostanie ogłoszony zapewne dopiero w marcu. Wiadomo, że dostanie pod zarząd organizację, która w zeszłym roku miała średnio 2,5 mln użytkowników w sieci i dla ponad 10 tys. firm sprzedała około 3 mln usług i przedmiotów z promocyjną ceną.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane