Deutsche Post World Net, po uzyskaniu pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej dotyczącej przejęcia pozostałych udziałów w DHL, ogłosiła wprowadzenie w życie programu rozwoju grupy na świecie pod nazwą STAR. Oznacza to stworzenie nowej struktury, której głównym założeniem jest połączenie pod wspólną nazwą (DHL) firm z pionów logistyka i express.
STAR zakłada od 1 stycznia 2003 r. rozpoczęcie integracji firm będących częścią grupy DP: DHL, Danzas i sieci Deu tsche Post Euro Express (na świecie należy do niej ponad 20 firm — w Polsce Servisco).
Podczas konferencji prasowej, zorganizowanej 31 października we Frankfurcie, Klaus Zumwinkel, prezes grupy Deutsche Post World Net, zaznaczył, że jednym ze skutków wprowadzenia programu STAR będzie wzrost zysku operacyjnego netto o 40 proc., czyli z 2,2 mld EUR (prognoza na rok 2002) do 3,1 mld EUR w roku 2005. W celu osiągnięcia tych założeń grupa DP zamierza uzyskiwać stały wpływ z istniejących rezerw.
— Będzie to możliwe dzięki pełnej integracji pionów express i logistyka pod wspólną nazwą DHL — powiedział Klaus Zumwinkel.
150 czołowych menedżerów Deutsche Post World Net, od początku 2002 roku w 17 grupach, opracowało 115 różnych projektów, które będą intensywnie wdrażane do roku 2005. Ich zakres obejmuje wszystkie działy korporacyjne, łącznie z funkcjami i centrami administracyjnymi. Szczególnie ważna jest w tym kontekście marka DHL, która w przyszłości będzie obejmowała wspólną nazwą piony express i logistyka. Począwszy od roku 2003 wszystkie usługi transportu przesyłek krajowych i międzynarodowych, usługi ekspresowe, a także usługi logistyczne będą miały jedną markę. Nowe motto: ,,Jedna nazwa — jedno oblicze dla klienta’’ ma symbolizować systematyczne realizowanie strategii one stop shopping Deutsche Post World Net. Przedstawiciele grupy zapewniają, że wiąże się to również z zapewnieniem poprawy jakości obsługi klienta.
Wraz z ujednoliceniem marki (DHL) i scentralizowaniem administracji (Bruksela), nastapi powołanie nowego zarządu grupy, w skład którego wejdą: Peter Kruse, Uwe Dorken oraz Frank Appel, odpowiedzialny za realizację programu STAR.
— Chcemy, aby marka DHL stanowiła gwarancję ujednoliconej jakości serwisu dla naszych klientów. Zamierzamy osiągnąć pozycję lidera jako dostawca usług logistycznych na świecie pod jedną nazwą, w ramach jednego centrum administracyjnego i z jednym zespołem zarządzającym — dodał Klaus Zumwinkel.
Aleksander Morozowski, prezes Servisco, twierdzi, że prace nad wprowadzeniem założeń programu STAR w Polsce rozpoczną się 1 stycznia 2003 r. Według planów, realizacja przedsięwzięcia potrwa 18 miesięcy.