W zeszłym roku na należącej do Grupy INC platformie Crowdconnect prezentowało się 11 spółek. W tym roku emisji ma być więcej, a pierwsza - Road Studio - zakończyła się pozyskaniem 2 mln zł.
– Niedługo ruszy emisja Demolish Games, drugiego marca spółka będzie prezentowana na platformie, a później Ignibit. W drugim kwartale będzie już większy wysyp spółek, np. Kubota czy Solartime. W niektórych firmach trwają jeszcze przekształcenia i start emisji zależy m.in. od szybkości działania sądu. Łącznie projektów powinno być więcej niż w ubiegłym roku – mówi Paweł Śliwiński , prezes Grupy INC.
Plan zakłada, że w tym roku akcje będzie oferowało 20 spółek. Przeprowadzone zostaną także większe oferty.
– Jesteśmy bliscy finalizacji dwóch umów oferowania akcji na podstawie memorandum informacyjnego. Kwoty emisji będą oscylowały w okolicach 10 mln zł – dodaje Paweł Śliwiński.
Prezes Grupy INC liczy, że nowe przepisy dotyczące crowdfundingu pomogą rozbudzić rynek. Zwiększony limit kwoty ułatwi prowadzenie kampanii dla większych spółek, a te z kolei mogą zainteresować inwestorów instytucjonalnych.
– Spółki z nowej ekonomii, sektora energii odnawialnej i zdrowia mogą cieszyć się zainteresowaniem inwestorów zagranicznych. Mogą więc pozyskać znacznie więcej kapitału na rozwój – mówi Paweł Śliwiński.
Menedżer przewiduje, że nadchodzący rok będzie przełomowy dla crowdfundingu. Przy sprzyjających warunkach będzie można prowadzić oferty nawet o wartości 20 mln zł.
Więcej firm ma też skorzystać z usług Grupy INC jako autoryzowanego doradcy.
– Jesteśmy w trakcie wprowadzania na NewConnect 12 spółek akcyjnych. To klienci z ubiegłego roku. W tym roku liczymy, że pojawi się także kilku nowych debiutantów: Road Studio, Global Pharma, Kubota i inni. Realistycznie liczymy na około 20 debiutów. W tym roku wprowadziliśmy już dwa podmioty – dodaje Paweł Śliwiński.
Duże szanse na debiut w 2021 r. mają m.in.: Genomtec, TenderHut, Hydra Games, Drago Entertainment i Punch Punk Games.