Grupa Sanofi odpowiedzialna społecznie

Tekst sponsorowany
opublikowano: 17-04-2016, 22:00

Wartością nadrzędną dla Grupy Sanofi jest poprawa jakości życia pacjentów. (Materiał partnera strony)

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w Grupie Sanofi jest rozumiana jako „siła napędowa innowacji w celu lepszych działań skierowanych do pacjentów oraz źródło inspiracji”. Kluczowymi elementami strategii CSR dla Grupy Sanofi w Polsce na lata 2014-17 są jej 4 filary: Pacjent (pozostający w centrum uwagi), Etyka, Ludzie oraz Środowisko, którym przypisano określone cele oraz mierniki

Wartością nadrzędną dla Grupy Sanofi jest poprawa jakości życia pacjentów. Z tego powodu, firma nieustannie pracuje nad rozwojem innowacyjnych terapii ratujących i ulepszających życie. Główne obszary terapeutyczne firmy to m. in. produkty dla diabetyków, szczepionki, rozwiązania ułatwiające codzienne dbanie o zdrowie i higienę, badania i produkcja innowacyjnych leków w kardiologii, onkologii, autoimmunologii i chorobach rzadkich. Drugi kierunek to prewencja — Grupa Sanofi od lat angażuje się w szereg inicjatyw dotyczących edukacji prozdrowotnej społeczeństwa, których celem jest budowanie świadomości na temat wielu zróżnicowanych schorzeń oraz ich profilaktyki. W ostatnim roku, Grupa Sanofi była zaangażowana w szereg kampanii skierowanych do pacjentów i ich rodzin, wśród których warto wymienić inicjatywy takie jak:

Atopowi Bohaterowie czują więcej — na atopowe zapalenie skóry (AZS) cierpi już co piąte dziecko w Polsce. Obok dolegliwości skórnych, zmagają się one ze wstydem, rozdrażnieniem, wyobcowaniem. To dla nich powstała kampania „Atopowi Bohaterowie". Jej celem jest zwrócenie uwagi na ograniczenia towarzyszące na co dzień dzieciom z AZS, podkreślenie psychosomatycznego aspektu choroby i konieczności budowania poczucia własnej wartości małych atopików. Jednym z działań jest stworzenie pierwszej w Polsce bajki terapeutycznej dla dzieci z AZS. Partnerami kampanii są: Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dermatologiczne oraz Komitet Ochrony Praw Dziecka.

PS. Mam SM — we współpracy z fundacją „Neuropozytywni” powstała kampania: „PS mam SM”. Tworzy ją Grupa Pozytywnych — czyli pasjonatów, którzy mimo choroby i związanych z nią ograniczeń, każdego dnia spełniają swoje marzenia. Kampania jest zaproszeniem do wymiany osobistych historii i inspirujących doświadczeń, które mogą stać się motywacją dla wielu nowo zdiagnozowanych osób do innego spojrzenia na stwardnienie rozsiane i podążania za pasją.

Motyle pod ochroną — we współpracy z fundacją „Amazonki” powstała kampania informacyjna na temat tarczycy. Zawierała poradnik dystrybuowany w wiodących ośrodkach medycznych,

stronę WWW zawierającą historie pacjentów, listę ośrodków medycznych, a także broszury dotyczące raka tarczycy. W jej ramach zorganizowano spotkanie dla pracowników Grupy Sanofi, na którym wyjaśniono istotę badań profilaktycznych i zachęcono do wykonania USG tarczycy. Elementem kampanii były też informacje prasowe nt. raka tarczycy, diagnostyki, niedoczynności tarczycy, czy psychoonkologii.

Jak nie być jedną nogą w grobie — kampania popularyzująca wiedzę na temat żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.

Działając w myśl społecznej odpowiedzialności biznesu, w Grupie Sanofi organizujemy również wiele zróżnicowanych wydarzeń wewnętrznych, skierowanych do pracowników. Wśród nich warto wymienić zeszłoroczne inicjatywy, wpisujące się w filary strategii CSR. Należą do nich:

Dzień Etyki, podczas którego w siedzibie firmy zorganizowano debatę na temat etyki w biznesie, w której uczestniczyło dwóch ekspertów zajmujących się tematyką compliance — Grażyna Kopińska z Fundacji im. S. Batorego oraz prof. Paweł Łuków, etyk z Uniwersytetu Warszawskiego.

Program Mentoringu — w I edycji Programu wzięło udział 26 osób z każdej części organizacji, pełniących różne funkcje w Grupie, pracując w 14 parach mentoringowych. Mentorzy pracowali z Mentees przez półtora roku, wspierając ich w realizacji celów rozwojowych. Głównym tematem było przywództwo — w zarządzaniu zespołem podległym lub projektowym. Gdy procesy mentoringowe dobiegły końca okazało się, że Mentees, w większości zrealizowali swoje cele mentoringowe, a ich Mentorzy w dużej części zgłosili swoje zainteresowanie II Edycją Programu.

Program Stażowy Student On Board — powstał z myślą o studentach ostatnich lat studiów oraz absolwentach, którzy skończyli edukację nie później niż rok od momentu złożenia aplikacji. Skierowany do osób, które nie boją się nowych wyzwań i już na początku swojej kariery zawodowej chcą wykonywać odpowiedzialne zadania. Każdy ze stażystów otrzymuje także wsparcie Opiekuna Stażu, który na bieżąco współpracuje ze stażystą, zleca mu zadania, wprowadza w codzienne życie firmy i wspiera podczas trwania stażu. Czas trwania programu to minimum 6 miesięcy.

W Grupie Sanofi dbamy również o kwestie środowiskowe. W minionym roku przeprowadziliśmy modernizacje biura w Warszawie oraz zakładu produkcyjnego, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań, pozwalających w znaczący sposób ograniczyć zużycie zasobów naturalnych, przyczyniając się do ochrony środowiska. Przykładowo, podczas zeszłorocznegoremontu warszawskiego biura, zainstalowano system oszczędzania wody, optymalizacji oświetlenia oraz wymieniono sprzęty AGD i IT na energooszczędne. Dzięki temu, roczne zużycie energii spadło o ok. 11%, a wody — o blisko 30%. Z kolei w zakładzie produkcyjnym Sanofi w Rzeszowie, przeprowadzono modernizację kotłowni gazowej, dzięki której zminimalizowano straty cieplne i zmniejszono emisję CO2 o 63,1 t/rok, przy jednoczesnej oszczędności kosztów ciepła o 61 KPLN/rok.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tekst sponsorowany

Polecane