Grupa Wielton zaprezentowała strategię na lata 2023-27, która ma umocnić pozycję czołowego europejskiego producenta naczep. Do 2027 r. przychody grupy mają wzrosnąć z 732 mln do 1,5 mld EUR, a sprzedaż z 23,2 tys. pojazdów w 2022 r. do około 45 tys. za pięć lat.
— Wzrost będzie oparty nie tylko na rozwoju organicznym, ale także akwizycjach. Zamierzamy rozwijać się na wszystkich strategicznych rynkach, poza Rosją i Białorusią — mówi Paweł Szataniak, prezes Grupy Wielton.
Według niego realizacja strategii zwiększy udział grupy w europejskim rynku naczep z 6,7 do 13 proc. w 2027 r.
— W tak dynamicznym rozwoju priorytetem pozostanie stabilna kondycja finansowa z bezpiecznym wskaźnikiem długu netto do EBITDA na poziomie około 2,5, w czym pomoże prognozowana na 2027 r. 8-procentowa marża EBITDA. Kluczowym motorem dynamicznego wzrostu w okresie obowiązywania strategii będzie realizacja planów działań opartych na głównych megatrendach światowej gospodarki: personalizacji, cyfryzacji z wykorzystaniem rozwiązań sztucznej inteligencji i zrównoważonego rozwoju — mówi Paweł Szataniak.
Większościowe udziały w sprzedaży grupy mają utrzymać Polska, Francja i Wielka Brytania — nowa strategia zakłada jednak większą dywersyfikację sprzedaży. Udział pozostałych rynków ma wzrosnąć z 36 do 48 proc.
Wielton planuje zwiększać sprzedaż we wszystkich kluczowych grupach produktowych, ale blisko połowa wzrostu będzie pochodzić z największej grupy — naczep uniwersalnych. Sprzedaż będzie wspierana dodatkowymi usługami, m.in. opartymi na własnej telematyce.
Grupa Wielton należy do grona trzech największych producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie oraz dziesięciu największych producentów tej branży na świecie.
