Grupie NetArt marzy się home.pl i hosting cyber_Folksa

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-02-25 16:01

Właściciel marki nazwa.pl zapowiada akwizycje w Europie Środkowo-Wschodniej, na co ma przeznaczyć ponad 250 mln EUR. Twierdzi, że ma na celowniku m.in. segment hostingowy giełdowej spółki technologicznej, która... nic o tym nie wie.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

- kogo poza cyber_Folks ma na celowniku NetArtGroup

- jak zmieniła się deklarowana kwota na akwizycje w ciągu ostatnich dwóch miesięcy

- kogo spółka wybrała na doradcę transakcyjnego

- jakie będą źródła finansowania planowanych przejęć

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Krakowska grupa NetArt zapowiada w komunikacie prasowym, że w ciągu najbliższych pięciu lat pozyska co najmniej 1 mln nowych użytkowników. Przedstawia się jako spółka technologiczna działająca w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w skład której wchodzą m.in. takie marki, jak netart.com, nazwa.pl czy test2speed.com.

„Rozwój będzie realizowany poprzez akwizycje na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej podmiotów działających w sektorze hostingu, usług komunikacji wielokanałowej CPaaS oraz SaaS. Na realizację tego planu NetArt przeznaczy ponad 250 mln euro” - napisała spółka.

Do planowanych przejęć grupa NetArt zatrudniła doradcę transakcyjnego - PwC. Informuje, że dysponując pieniędzmi wypracowanymi w poprzednich latach i możliwościami finansowania dłużnego na ponad 100 mln EUR, jest gotowa "do zakupu największych spółek w regionie CEE".

"Na celowniku jest w szczególności spółka home.pl należąca do IONOS oraz hostingowy segment giełdowej spółki cyber_Folks” – głosi komunikat.

cyber_Folks to jedna z największych spółek technologicznych notowanych na GPW - jej kapitalizacja przekracza 2,2 mld zł. Jakub Dwernicki, założyciel i prezes, jest zaskoczony tymi planami.

- Nikt się z nami nie kontaktował. Ani cyber_Folks, ani nasz segment hostingowy nie jest na sprzedaż – mówi Jakub Dwernicki.

Spółka nie tylko nie zamierza niczego sprzedawać, ale sama robi duże zakupy. Niedawno za niemal 0,55 mld zł przejęła blisko 50-procentowy pakiet akcji giełdowego Shopera.

Z naszych informacji wynika, że IONOS też nie szuka kupca na home.pl.

Tymczasem apetyt grupy NetArt szybko rośnie - przynajmniej na papierze. W komunikacie prasowym z 17 grudnia 2024 r., czyli sprzed nieco ponad dwóch miesięcy, spółka też deklarowała zakupy, ale o połowę mniejsze.

„NetArt Group, lider w dostarczaniu nowoczesnych usług w chmurze, do którego należy marka nazwa.pl, w najbliższym czasie będzie intensyfikować działania akwizycyjne na rynku krajowym i zagranicznym. Jest to część przyjętej strategii, której efektem ma być podwojenie wyników finansowych w perspektywie najbliższych kilku lat. Plan zakłada przeznaczenie na ten cel 500 milionów zł” – napisała wówczas spółka.

Podmiotem dominującym w grupie NetArt jest nazwa.pl. Według danych z KRS nazwa.pl sp. z o.o. w 2023 r. (za 2024 r. sprawozdań jeszcze nie ma) wypracowała w 86 mln zł EBITDA oczyszczonej ze zdarzeń jednorazowych. Oczyszczony zysk netto wyniósł 73 mln zł.