Sensor Tower w najnowszym raporcie szacuje, że światowe wydatki konsumentów na aplikacje mobilne sięgnęły w pierwszej połowie 2021 r. 64,9 mld USD w App Store i Google Play. To o 24,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r., kiedy wyniosły 52 mld USD.
Chociaż wydatki rosły i osiągnęły rekordowy poziom, to wzrost odnotowany przez rynki mobilne był niższy niż w pierwszej połowie 2020 r. — pandemia zwiększyła wówczas wydatki konsumentów o 28,4 proc.
Podobnie jest z wydatkami na gry mobilne. Globalne wydatki w pierwszej połowie 2021 r. sięgnęły 44,7 mld USD, co oznacza wzrost o 17,9 proc. r/r. Rok wcześniej wzrost wyniósł 25,5 proc. Wydatki na gry mobilne w App Store wyniosły 26 mld USD, co oznacza wzrost o 13,5 proc. r/r, podczas gdy w pierwszej połowie 2020 r. wzrosły o 26,5 proc. r/r — do 22,9 mld USD z 18,1 mld USD w pierwszej połowie 2019 r.
Chociaż Google Play nie generował tak dużych przychodów z gier mobilnych jak Apple, utrzymał podobną dynamikę wzrostu rok do roku, co w pierwszej połowie 2020 r. Wydatki wzrosły o 24,7 proc. — do 18,7 mld USD z 15 mld USD rok wcześniej.
„Chociaż wydatki konsumentów na gry mobilne rosną wolniej niż w zeszłym roku, nie oznacza to spowolnienia w branży, raczej normalizację po wzroście zainteresowania w nadzwyczajnych okolicznościach pandemii COVID-19” — czytamy w raporcie Sensor Tower.
Najlepiej zarabiające gry mobilne w pierwszej połowie roku to „Honor of Kings”, „PUBG Mobile” i „Genshin Impact”.