Gry mobilne rosną wolniej

opublikowano: 29-06-2021, 14:02

W pierwszej połowie 2021 r. globalne wydatki na gry mobilne urosły dwucyfrowo. Dynamika była jednak niższa niż przed rokiem.

Sensor Tower w najnowszym raporcie szacuje, że światowe wydatki konsumentów na aplikacje mobilne sięgnęły w pierwszej połowie 2021 r. 64,9 mld USD w App Store i Google Play. To o 24,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r., kiedy wyniosły 52 mld USD.

Chociaż wydatki rosły i osiągnęły rekordowy poziom, to wzrost odnotowany przez rynki mobilne był niższy niż w pierwszej połowie 2020 r. — pandemia zwiększyła wówczas wydatki konsumentów o 28,4 proc.

Podobnie jest z wydatkami na gry mobilne. Globalne wydatki w pierwszej połowie 2021 r. sięgnęły 44,7 mld USD, co oznacza wzrost o 17,9 proc. r/r. Rok wcześniej wzrost wyniósł 25,5 proc. Wydatki na gry mobilne w App Store wyniosły 26 mld USD, co oznacza wzrost o 13,5 proc. r/r, podczas gdy w pierwszej połowie 2020 r. wzrosły o 26,5 proc. r/r — do 22,9 mld USD z 18,1 mld USD w pierwszej połowie 2019 r.

Chociaż Google Play nie generował tak dużych przychodów z gier mobilnych jak Apple, utrzymał podobną dynamikę wzrostu rok do roku, co w pierwszej połowie 2020 r. Wydatki wzrosły o 24,7 proc. — do 18,7 mld USD z 15 mld USD rok wcześniej.

„Chociaż wydatki konsumentów na gry mobilne rosną wolniej niż w zeszłym roku, nie oznacza to spowolnienia w branży, raczej normalizację po wzroście zainteresowania w nadzwyczajnych okolicznościach pandemii COVID-19” — czytamy w raporcie Sensor Tower.

Najlepiej zarabiające gry mobilne w pierwszej połowie roku to „Honor of Kings”, „PUBG Mobile” i „Genshin Impact”.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane