Czytasz dzięki

Gry mobilne urosną dwucyfrowo

opublikowano: 04-06-2020, 22:00

Gracze spędzają więcej czasu z telefonem i więcej wydają. Pandemia działa jak dopalacz.

Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Newzoo gry mobilne wygenerują w tym roku 77,2 mld USD przychodów, czyli o 13,3 proc. więcej niż w ubiegłym. Kolejne lata też mają przynieść wzrost — w 2023 r. wartość rynku sięgnie 102,2 mld USD. Według Newzoo kwarantanna i zakaz podróży związane z COVID-19 doprowadziły do znacznego wzrostu zaangażowania konsumentów w gry mobilne, szczególnie na takich rynkach jak Azja, Bliski Wschód i Ameryka Łacińska. Firma zaobserwowała nawet niewielki wzrost użycia tabletów w I kwartale 2020 r. — był to pierwszy taki przypadek od prawie dwóch lat. Przyczyniły się do tego głównie Chiny, które były zablokowane przez cały kwartał. Wydłużenie czasu poświęcanego przez użytkowników na granie zaowocuje wzrostem przychodów branży. Z uwagi na fakt, że tylko część graczy udaje się przekształcić w płatników, wzrost zaangażowania musi być znacznie wyższy niż spodziewany wzrost przychodów — szczególnie w przypadku Androida, dominującegosystemu operacyjnego na wielu wschodzących rynkach.

Przychody z gier Google Play urosną w tym roku o 15 proc. do 27,8 mld USD, co oznacza, że będą odpowiadały za 36 proc. globalnych wpływów sektora. Apple Store wygeneruje 38,8 mld USD przychodów z gier mobilnych (o 10,3 proc. więcej niż rok temu), czyli nieco ponad połowę światowych przychodów. Pozostałe 10,6 mld USD będzie pochodzić z zewnętrznych sklepów z aplikacjami na Androida. Newzoo szacuje, że globalna liczba użytkowników smartfonów urośnie w tym roku o 6,7 proc. do 3,5 mld, co oznacza wzrost puli graczy i potencjalnych płatników na kolejne lata. W 2023 r. ich liczba ma się zwiększyć do 4,2 mld.

Do wzrostu rynku gier mobilnych w najbliższych latach najbardziej przyczynią się rynki wschodzące, takie jak Azja Południowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka Północna, Afryka Subsaharyjska i Ameryka Łacińska. W 2023 r. Chiny, USA i Japonia nadal będą trzema największymi rynkami.

Newzoo w maju szacowało, że przychody całej branży gier wzrosną w tym roku o 9,3 proc. do 159,3 mld USD. W 2023 r. wartość rynku ma przekroczyć 200 mld USD.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane