Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na spadek sprzedaży detalicznej w cenach stałych w lutym rdr o 2,5 proc. i wzrost mdm o 3,9 proc.
W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się spadku o 2,1 proc. rdr.
Z kolei udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej spadł w lutym do 8,6 proc. z 9,8 proc. w styczniu - podał GUS.
GUS podał, że w lutym w porównaniu ze styczniem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 9,3 proc.
Według GUS, spadek udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano w większości grup, przy czym znaczny wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 44,0 proc. przed miesiącem do 23,8 proc.), a także podmioty z grup „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 34,1 proc. do 22,8 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 19,3 proc. do 15,9 proc.).
Poniżej dane o dynamice sprzedaży detalicznej w cenach stałych w lutym i styczniu 2021 r.:
