Mimo że w ubiegłym roku wartość akcji Snapa prawie podwoiła się, firma stoi w obliczu potencjalnej utraty wartości rynkowej wynoszącej około 9 mld USD, bazując na cenie akcji 12,04 USD notowanej w środę, jeżeli obecne straty się utrzymają. Inny gracz w mediach społecznościowych, Pinterest, również odnotował ponad 4-procentowy spadek.
Według analityków wyniki Snapa ponownie zawiodły inwestorów. Tempo odbudowy firmy nie nadąża bowiem za osiągnięciami wiodących graczy technologicznych. Meta zgłosiła 25-procentowy wzrost przychodów z reklam w sezonie świątecznym, dział reklam Google'a wykazał wzrost o 11 proc., a przychody z reklam na YouTube wzrosły o 16 proc. w tym samym okresie.
Snap zwolni 10 proc. swoich pracowników
Na początku tygodnia Snap ogłosił, że zwolni 10 proc. swoich pracowników, czyli 528 osób, jako część strategii "stopniowych inwestycji" w rozwój przedsiębiorstwa. Redukcja etatów wskazuje na kontynuację strategii cięcia kosztów przez Snap, lecz aby zadowolić inwestorów, firma musi również wykazać wzrost w kluczowym segmencie działalności reklamowej.
Wartość akcji Snapa jest obecnie oceniana na 88,37 razy wyższą niż jego oczekiwane zyski.