Gwiazdka i sylwester miażdżą Mikołaja

Marcel Zatoński
opublikowano: 02-12-2011, 06:24

W internecie rozpoczyna się przedświąteczny szał zakupowy.

Choć zbliża się zima, w wirtualnej rzeczywistości trwają przygotowania do żniw. Kryzys nikogo nie przeraża. Polacy, jak co roku, rzucili się do kupowania i sprzedawania świątecznych prezentów. Duże wzięcie mają gry, filmy i płyty muzyczne. Nie brakuje też bardziej niekonwencjonalnych pomysłów.

Na Allegro, największej w polskim internecie platformie aukcyjnej, zacierają ręce i szykują się na oblężenie. — Największy boom przedświątecznego szaleństwa zakupowego przypada na dwa tygodnie przed Wigilią, czyli 11-12 grudnia. To pokazuje, że gwiazdka jest bezkonkurencyjna. W okresie przedświątecznym w ciągu każdej minuty na Allegro wystawiane są 523 oferty — mówi Łukasz Nowak, dyrektor działu produktów Allegro.

Najwięcej ofert pojawia się nie w grudniu, ale w ostatnim tygodniu listopada — sprzedający coraz wcześniej zaczynają wychodzić z ofertą do klienta. Polacy także podążają za ogólnoświatowym trendem i coraz wcześniej kupują prezenty gwiazdkowe.

 

Także serwisy zakupów grupowych liczą świąteczne zyski. — Tegoroczny grudzień będzie dla Grupera rekordowy. Już obecnie listopad jest najlepszym miesiącem w historii portalu. Przewidujemy, że sprzedaż w grudniu będzie jeszcze wyższa i wzrośnie przynajmniej o 20 proc. Będzie to aż 10–krotny wzrost w porównaniu z grudniem ubiegłego roku — mówi Tomasz Dalach.

Więcej w piątkowym "Pulsie Biznesu" i archiwum PB>>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Gwiazdka i sylwester miażdżą Mikołaja