Gwiazdy pomogą pod jednym szyldem

opublikowano: 22-11-2017, 22:00

Crowdfundingowy portal, który łączy celebrytów i osoby prowadzące charytatywne zbiórki, to pomysł na dobroczynność i własny biznes w jednym

Do znanych piłkarzy, aktorów czy muzyków niemal codziennie zgłaszają się osoby szukające wsparcia w prowadzonych przez siebie zbiórkach charytatywnych. Potrzebują przede wszystkim znanej twarzy i nazwiska, które zapewni ich działaniom większy rozgłos, a przez to szybszy finał zbiórki. Dla celebrytów jest to jednak sporym problemem. Jak odróżnić wiarygodną zbiórkę od działań oszustów? Jak sprawić, by mimo napiętego grafiku pomóc tym, którzy rzeczywiście tego potrzebują? Te problemy ma rozwiązywać portal Makes it true — najnowszy projekt biznesowy Jakuba Sztylera, właściciela działającej w branży nowych technologii i mediów firmy Concept Boom.

POMAGAĆ MĄDRZE: Znani sportowcy, aktorzy czy muzycy są codziennie zasypywani prośbami o użyczenie wizerunku czy też zaangażowanie w jakąś akcję charytatywną. Portal Makes it true ma im pomóc zarządzać zgłoszeniami i odróżniać prawdziwych potrzebujących od oszustów. Model sprawdził już Kuba Rzeźniczak, który pomógł niepełnosprawnym kibicom Legii pojechać na klubowy mecz do Londynu.
Fot. ARC

— Choć często jesteśmy wrzucani do jednego worka z takimi portalami crowdfundingowymi, jak SiePomaga czy PolakPomaga, to w rzeczywistości mamy z nimi tylko jedną wspólną rzecz: prowadzimy zbiórki społecznościowe na cele charytatywne. Reszta, w tym cała idea łączenia celebrytów z potrzebującymi, jest zupełnie inna i w tej formie dotychczas w Polsce nieznana — mówi Jakub Sztyler, pomysłodawca i właściciel Makes it true. Przede wszystkim portal nie służy po prostu do prowadzenia zbiórek, ale raczej pomaga gwiazdom chcącym angażować się charytatywnie w zarządzaniu ich dobroczynną działalnością. Z każdą znaną osobą zostaje podpisana umowa, każde założone oddolnie konto jest weryfikowane, dlatego można mieć pewność, że za zbiórką prowadzoną przez Jakuba Rzeźniczaka stoi prawdziwy były piłkarz Legii Warszawa, a nie podający się za niego oszust. Podobnej weryfikacji poddawane są również wszelkie prośby o wsparcie, które trafią do zarejestrowanych w portalu gwiazd.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Zespół Makes it true sprawdza dokładnie osoby ubiegające się o pomoc, prosi o dokumenty dowodząceprawdziwości potrzeb, gwarantuje zatem celebrytom, którzy zechcą im pomóc, że włączają się w prawdziwe działania prawdziwych ludzi — zapewnia Jakub Sztyler. Wygląda to jak wirtualne biuro gwiazd zarejestrowanych w portalu. Jeśli trafi tu osoba potrzebująca pieniędzy na jakiś charytatywny cel, np. mama dziecka potrzebującego drogiej operacji, wybiera celebrytę i wysyła mu swoje zgłoszenie. Jest ono weryfikowane przez pracowników portalu i jeśli pozytywnie przejdzie ten proces — przesyłane jest wybranej gwieździe. Ta staje się aniołem projektu i zaczyna prowadzić zbiórkę pieniędzy na zgłoszony cel, reklamując go szeroko np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Może tu także zgłosić jakieś nagrody przewidziane dla wspierających, np. rzeczy ze swoim autografem lub inne wybrane przez siebie formy. Portal robi ranking działających w nim „aniołów”, pokazując, ile który zebrał, licząc na pozytywną rywalizację. Wśród już zarejestrowanych celebrytów znajdują się: Robert Janowski, Maciej Orłoś, Jerzy Engel czy Kuba Rzeźniczak. Ponieważ portal wystartował niedawno, ma za sobą dopiero jedną zbiórkę pod „skrzydłami” Kuby Rzeźniczaka. Wkrótce dojdą dwie. Od strony formalnej odbiorcą zebranych w ten sposób pieniędzy jest fundacja Admoveri, założona kilka miesięcy wcześniej m.in. przez twórcę Make it true. Portal jest w kontakcie z jednym z banków, który gwarantuje założenie tzw. konta zastrzeżonego, zapewniającego transparentność przepływu pieniędzy. Jakub Sztyler realizuje też podobny projekt, poświęcony crowdfundingowi sportowemu. Kibice będą mieli dzięki temu możliwość organizowania zbiórek dla ulubionych klubów sportowych i wspierania tym samym ich wyjazdów, obozów, transferów, budowy stadionu itd. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Polecane