Handel w sieci pieśnią przyszłości
Wszyscy czekają na boom w Internecie
Sklepów internetowych w Polsce przybywa, lecz tylko część z nich jest placówkami z prawdziwego zdarzenia. Mimo że z zewnątrz sprawiają wrażenie w pełni funkcjonalnych, to w większości są zbudowane „prymitywnymi narzędziamiŐŐ i nie spełniają wymogów handlu dużą ilością towarów. Należy zdać sobie sprawę z konieczności stworzenia odpowiedniej infrastruktury, która posłuży do automatyzacji przyjmowania i realizacji zamówień. Oprogramowanie pozwalające budować sklepy internetowe znajduje się w ofercie wielu firm, jednak znalezienie dobrego produktu jest trudnym zadaniem. Wbrew pozorom uruchomienie wirtualnego sklepu nie jest małą inwestycją. Trzeba na ten cel przeznaczyć około 350 tys. zł. W dodatku na zwrot zainwestowanych środków nie można liczyć przez kilka najbliższych lat. Sami właściciele sklepów przyznają, że utrzymują się z innych źródeł, a handel to na razie hobby.
Olaf Gajl wiceprezes Polska OnLine