Handlowcy śrubują wyniki

Paulina Kostro
22-07-2018, 22:00

Polska znalazł się w gronie największych rynków sprzedaży bezpośredniej w UE.

Handel detaliczny w Europie przyniósł łączny obrót w wysokości 34 mld EUR, zaś dla krajów członkowskich — UE 29,8 mld EUR — czytamy w raporcie z wynikami rynkowymi za 2017 r., udostępnionym przez Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej Seldia.

Najsilniejszymi graczami Unii Europejskiej okazały się Niemcy (14,8 mld EUR), Francja (4,4 mld EUR), Wielka Brytania (3,2 mld EUR), Włochy (2,8 mld EUR) oraz Polska z wynikiem 1 mld EUR. Tym samym państwa należące do UE osiągnęły wynik o 2,4 proc. wyższy niż rok wcześniej, ale Polska odnotowała wzrost aż o 4,6 proc. Łączne obroty w tym sektorze szacowane są w naszym kraju na 3,3 mld zł.

Produktami najchętniej kupowanymi przez Europejczyków okazały się te z kategorii wellness — związane z aktywnością fizyczną i zdrowiem. Udział tego segmentu w ogólnych obrotach wyniósł 33 proc. Na kolejnym miejscu znalazły się kosmetyki oraz produkty do higieny osobistej (31 proc.).

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również artykuły gospodarstwa domowego (10 proc.) i środki czystości (8 proc.). Pozostałe popularne produkty to m.in. odzież i akcesoria, materiały wykorzystywane do remontów powierzchni mieszkalnych, książki i zabawkioraz jedzenie i napoje — te zanotowały udziały między 7 proc. a 2 proc.

— Bardzo optymistycznie patrzymy na wyniki zaprezentowane przez Stowarzyszenie Seldia. Cieszy fakt bycia jednym z najlepiej rozwijających się europejskich rynków w branży — komentuje Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Zwraca uwagę na stały rozwój sektora, co potwierdza analiza danych z ostatnich pięciu lat.

— Przyrost obrotów w okresie 2013–17 w Europie wyniósł 4,4 mld EUR, w państwach UE — 5,2 mld EUR, a z roku na rok odnotowujemy coraz lepsze wyniki — mówi Mirosław Luboń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Handlowcy śrubują wyniki