Hellena i Hoop dystansują

W Encyklopedii Marek opowiadaliśmy już o napojach typu cola: przewaga Coca-Coli i Pepsi nad polskimi markami lokalnymi był nadzwyczaj wyraźna. Sąsiedni rynek — napoje typu oranżada — to już zupełnie inny świat! Tu wielka dwójka przegrywa. Zdecydowany prym wiodą krajowe marki — Hellena i Hoop. Fanta, Mirinda, Sprite i 7Up, nie mówiąc o Lifcie, wypadają nader blado. Fantę zna 25 proc. respondentów, a Hellenę — aż 40 proc. Jeśli weźmie się pod uwagę wieloletni wysiłek marketingowy amerykańskich korporacji, sięgający bardzo głęboko w czasy PRL-u — to nie najlepszy wynik. Słabszy rezultat osiągają Coca-Cola i Pepsi także w poszczególnych podgrupach respondentów, nawet wśród warstwy zamożniejszych Polaków czy mieszkańców wielkich miast. Przewaga marek lokalnych jest tam wprawdzie mniejsza, ale — na zdrowy rozum — nie powinno jej tam być wcale! Wśród adresatów kampanii reklamowych (nastolatki, studenci) marki wielkich koncernów ledwie dorównują swoim „zgrzebnym” konkurentom.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ