Hilton otworzy podwoje w Swarzędzu

opublikowano: 27-11-2018, 22:00

W 30-tysięcznym mieście powstaje hotel międzynarodowej marki.

Powstający Hampton by Hilton Poznań Swarzędz ma zaspokoić przede wszystkim potrzeby klientów biznesowych. Działające tu duże międzynarodowe koncerny, takie jak Volkswagen czy Twinings, zatrudniają w Swarzędzu — mieście wchodzącym w skład aglomeracji poznańskiej — tysiące ludzi. Nowy hotel będzie działać w ramach umowy franczyzowej podpisanej przez Hilton z CLIP Hotel i ma zostać otwarty w 2020 r.

— To dobra wiadomość dla polskiego hotelarstwa. Rynek w Polsce rośnie i pogłębia się, tak że nawet mniejsze lokalizacje generują popyt na pokoje hotelowe — komentuje decyzję Magdalena Sekutowska, dyrektor Hiltona ds. rozwoju w Polsce i Europie Wschodniej.

Budowa nowego hotelu już się rozpoczęła. Nieruchomość ze 103 pokojami hotelowymi będzie mieć bezpośredni dostęp do nowego centrum konferencyjnego o powierzchni 500 mkw., którego budowa również już trwa. Goście hotelu będą także mieli do swojej dyspozycji centrum fitness, salę śniadaniową oraz bar. Hilton ma w Polsce ponad 30 hoteli — 19 już działa, 14 jest po podpisaniu umów franczyzy lub umów o zarządzanie, z czego połowa jest w fazie projektowej, a połowa w trakcie budowy. Od 2007 r. (pierwszy hotel Hilton w Warszawie) sieć inwestowała zaczynając od dużych miast, by obecnie szukać okazji również na mniejszych rynkach.

— Najnowszy hotel w Swarzędzu jest trzecią inwestycją ogłoszoną przez Hilton w 2018 r. Poprzednie to należący do marki Curio Collection hotel w Krakowie oraz do Hilton Hotels & Resorts obiekt w Świnoujściu — wylicza Magdalena Sekutowska.

Do sieci Hilton należy 15 marek hotelowych i nie wszystkie są dostępne międzynarodowo. W Polsce dostępne są np. marki Hilton, Hampton, Curio, Canopy i DoubleTree. Hampton by Hilton to marka ekonomiczna (w górnej skali segmentu średniego poziomu cenowego) i jest najszybciej rozwijającą się marką hotelową w kraju. Należą do niej m.in. hotele w Gdańsku Oliwie, Oświęcimiu czy niedawno ogłoszony w Kaliszu i obecnie — w Swarzędzu.

— Międzynarodowo dostępne są też marki Waldorf Astoria lub Conrad, natomiast otwarcie luksusowego hotelu w Warszawie czy Krakowie byłoby bardziej ryzykowne. Nie mamy tu rynku, na którym można łatwo uzyskać średnioroczneceny za pokój powyżej 250 EUR, a cena dla gościa musiałaby wynosić ponad 300 EUR. Co więcej, w Polsce taki hotel nie mógłby być zbyt duży, żeby przy przyzwoitym obłożeniu osiągnąć takie ceny — mówi Magdalena Sekutowska.

Na tle regionu Polska jest bezsprzecznym liderem. Żaden inny kraj Europy Wschodniej nie ma tak licznych rynków lokalnych — jedynie u nas poza Warszawą hotelarstwo rozwija się dynamicznie w również w kilku innych dużych miastach. Ważne jest też otoczenie gospodarcze i stabilność finansowa rynku.

— Dla inwestowania w hotelarstwie jest to czynnik kluczowy. 2008 r. pokazał, że kiedy kapitał się wycofał i gospodarki padały, polskie banki zapewniały stabilność finansową i, mimo ograniczeń, był dostęp do kredytów — ocenia dyrektor Hiltona.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Hilton otworzy podwoje w Swarzędzu