Hipoteczne wracają do łask

Eugeniusz Twaróg, Jacek Kowalczyk
opublikowano: 22-10-2009, 07:42

No i trzeba się było przeprosić z kredytem mieszkaniowym. Bo jak nie hipoteka, to co?

Rok po tym, jak banki jeden po drugim wycofywały się z mieszkaniowych kredytów walutowych, a potem w ogóle tak zaostrzyły kryteria, że również złotowe stały się trudno dostępne, wraca moda na pożyczanie pod zastaw hipoteki. Z dużych graczy, aktywnych przed kryzysem, wrócili na rynek niemal wszyscy za wyjątkiem BRE Banku. Jest Polbank, jest Millennium, które mocno się reklamuje oraz odbudowuje skasowaną wiosną sieć mobilnych agentów zajmujących się tylko sprzedażą hipotek.

None
None

Listę powiększył niedawno Citi Handlowy, który z hipoteką rozstał się jeszcze długo przed kryzysem. Teraz na nowo rozpoczyna sprzedaż kredytów złotowych na kupno mieszkań nowych i używanych. Do stawki dołącza też HSBC, ruszając ze sprzedażą kredytu offsetowego.

— Rzeczywiście ruch w biznesie zrobił się większy. Wróciliśmy do poziomu sprzedaży z lata ubiegłego roku — mówi Robert Pepłoński, prezes sieci pośrednictwa finansowego DK Notus.

Związek Banków Polskich prognozuje, że sprzedaż kredytów hipotecznych zamknie się kwotą 42 mld zł (przeszło 60 mld zł w 2008 r). Na koniec półrocza było tego jednak tylko 17 mld zł. Są szanse, że prognozę uda się zrealizować, ponieważ w III kwartale sprzedaż kredytów zdecydowanie przyspieszyła. Widać to po wynikach chociażby Deutsche Bank PBC, jednego z nielicznych banków, który z tego rynku w kryzysie się nie wycofał. W styczniu bank sprzedał kredytów za 206 mln zł, w czerwcu za 337 mln zł, a we wrześniu pobił rekord — 413 mln zł. O ile w całym 2008 r. portfel hipoteczny urósł o 2,13 mld zł, to w ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku już o 2,54 mld zł

Więcej w czwartkowym PB

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg, Jacek Kowalczyk

Polecane