Hitachi zamierza dać się poznać

MAG
opublikowano: 11-05-2007, 00:00

Polska jest kluczowa w strategii Hitachi, które przewiduje wzrost produkcji i sprzedaży. Konkrety za 2-4 miesiące.

Polska jest kluczowa w strategii Hitachi, które przewiduje wzrost produkcji i sprzedaży. Konkrety za 2-4 miesiące.

Hitachi Europe otworzyło w styczniu tego roku przedstawicielstwo w Warszawie.

— Chcemy przekształcić Polskę w jeden z najważniejszych w Europie rynków dla koncernu, współpracować z ośrodkami badawczymi i naukowymi. Szukamy partnerów do dystrybucji naszych produktów. Niewykluczone są inwestycje. W ciągu 2-4 miesięcy mamy nadzieję zamknąć pewien ciekawy projekt — mówi Piotr Zawadzki, kierownik ds. rozwoju rynku w Polsce.

Firma widzi spore szanse na sprzedaż produktów w Polsce, choć przyznaje, że wiedza o nich jest niewielka.

— Ucieszyły nas informacje, że na EURO 2012 mają w Polsce jeździć szybkie pociągi, bo mamy w tej dziedzinie doświadczenie. Weźmiemy też udział w przetargu na składy do drugiej linii metra w Warszawie — zapowiada Stephen Gomersall, dyrektor wykonawczy Hitachi na Europę.

Firma ma też nadzieję na współpracę z bankami.

— Zachęcamy polskie banki do wprowadzenia w bankomatach biometrycznego rozwiązania, które rozpoznaje układ naczyń krwionośnych. W Japonii 75 proc. banków, które się zdecydowały na tę technologię, wybrało naszą firmę — mówi Piotr Zawadzki.

Branże, na które Hitachi liczy w Polsce szczególnie, to: komunikacja, infrastruktura energetyczna, budownictwo, elektronika czy przemysł motoryzacyjny.

Biuro w Warszawie to rezultat nowej strategii Hitachi. W 2009 r. firma pragnie mieć 45 proc. sprzedaży poza Japonią. Dziś 70 proc. produkcji i sprzedaży realizuje w ojczystym kraju. Japończycy chcą działać na lokalnych rynkach, mieć w Europie więcej zakładów i centrów badawczych. W tym roku uruchamiają w Czechach fabrykę telewizorów zatrudniającą 2 tys. osób. To inwestycja warta niemal 90 mln EUR. Podobną kwotę Hitachi zainwestowało na spółkę z firmami Panasonic i Toshiba w zakład produkcji ekranów LCD, ulokowany także w Czechach. W Europie Hitachi ma 13 fabryk i 6 centrów badawczo-rozwojowych.

W Polsce koncern ma spółkę zajmującą się sprzedażą macierzy dyskowych — Hitachi Data System Polska i elektronarzędzi — Hitachi Power Tools Polska. Ta ostatnia zanotowała w 2006 r. ponad 50-procentowy wzrost przychodów.

Notowana na NYSE i tokijskiej giełdzie spółka zatrudnia na świecie 356 tys. osób i ma 80,9 mld USD przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu