Home Broker puka do deweloperów

  • Emil Górecki
opublikowano: 15-07-2014, 00:00

Niech mury pną się do góry, najlepiej z naszą pomocą — oto przesłanie pośrednika do deweloperów. Nie u każdego zyska posłuch.

Pierwsze skojarzenie z marką Home Broker? Pośrednik na wtórnym rynku mieszkaniowym. Nie odzwierciedla już stanu faktycznego. W ubiegłym roku spółka pośredniczyła w sprzedaży 6,8 tys. mieszkań z rynku wtórnego, ale 4,8 tys. pomogła upłynnić deweloperom. Plan jest taki, by te proporcje wyrównać i stać się firmą pierwszego wyboru: w wynajmie, sprzedaży, kupnie czy zarządzaniu. Także dla firm budujących mieszkania.

PRACA U PODSTAW: Przez 2-3 kwartały tandem złożony z Home Brokera, doradcy nieruchomościowego, oraz Open Finance ze świata finansów ma wzmacniać relacje z deweloperami. Efekt oczekiwany przez Pawła Komara, menedżera obu spółek, to wyrobienie u Polaków skojarzenia: mieszkanie — Home Broker. [FOT. GK]
PRACA U PODSTAW: Przez 2-3 kwartały tandem złożony z Home Brokera, doradcy nieruchomościowego, oraz Open Finance ze świata finansów ma wzmacniać relacje z deweloperami. Efekt oczekiwany przez Pawła Komara, menedżera obu spółek, to wyrobienie u Polaków skojarzenia: mieszkanie — Home Broker. [FOT. GK]

— Na rozwiniętych rynkach duzi deweloperzy sprzedają około 30-40 proc. mieszkań przez głównego pośrednika, pozostałą część — własnymi siłami. Home Broker ma stać się takim głównym pośrednikiem. Dodatkowo, korzystając z potencjału grupy Open Finance, do której należy Home Broker, możemy zaoferować znacznie więcej usług komplementarnych — uważa Paweł Komar, członek zarządu Home Broker i dyrektor zarządzający Open Finance.

Dużo, czyli tanio

Nieruchomościowy pośrednik sam siebie określa mianem „hurtownika”. Z bazą kilku milionów osób i kilkunastoma tysiącami sprzedanych mieszkań rocznie będzie kusić: klientów — darmowymi aktami notarialnymi, wyceną, niższą marżą kredytu, tańszym ubezpieczeniem nieruchomości, polisami na życie; deweloperów — olbrzymią liczbą klientów, niższymi kosztami marketingu i reklamy czy usługą wynajmu i sprzedaży lokali usługowych w parterach budynków mieszkalnych. Mniejszym deweloperom chce także pomagać w finansowaniu projektu przez zapewnienie odpowiedniego poziomu przedsprzedaży i wsparcie przy organizowaniu kredytu. Jednak nie wszystkie firmy deweloperskie palą się do tego, by powierzyć sprzedaż zewnętrznej firmie.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Biura sprzedaży są dla nas największym źródłem informacji o rynku i jego potrzebach. Nie rozumiem, dlaczego miałbym oddawać tę strategiczną działalność innej firmie, dla której moja oferta jest tylko jedną z wielu — mówi Zbigniew Juroszek, prezes firmy Atal.

— Możemy świadczyć usługę zewnętrznego biura sprzedaży. Wówczas zobowiązujemy się do działania dokładnie w taki sam sposób, jak pracownicy dewelopera. Pracujemy tak m.in. dla Fadesy Polnord, Nickel Development czy Longbridge. Współpracujemy również z Ronsonem, Robygiem czy Murapolem — wylicza Paweł Komar.

Agent do łatwych zadań

Andrzej Gutowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Ronsona, traktuje Home Brokera jako uzupełniający kanał sprzedaży. Współpraca daje deweloperowi 10-15 proc. sprzedaży.

— Współpracujemy z kilkoma małymi pośrednikami specjalizującymi się w najdroższychproduktach, a na rynku masowym z Home Brokerem. Pozostali pośrednicy nie zachowują standardów, nie inwestują w marketing i szkolenia, nie działają zbyt profesjonalnie. Nie zdecydowałbym się jednak na oddanie sprzedaży całych inwestycji, bo wynagradzani za liczbę transakcji agenci nie są chętni do sprzedaży „trudniejszych” mieszkań — uważa Andrzej Gutowski.

W 2013 r. Open Finance pośredniczył w kredytach hipotecznych dla klientów za 4,8 mld zł. Na samego Home Brokera przypadła jedna czwarta tej sumy.

— Nasz potencjał jest większy. Możemy udzielać miesięcznie o 100-200 mln zł więcej kredytów hipotecznych — mówi Paweł Komar.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane