W zakładzie zlokalizowanym w południowej Anglii, japoński koncern motoryzacyjny wyprodukowała w 2018 r. ponad 160 tys. pojazdów modeli civic i CV-R. Stanowiły one nieco ponad 10 proc. całkowitej produkcji samochodów w Wielkiej Brytanii, która oszacowana została na 1,52 mln aut.











Honda nie zamierza komentować swojej decyzji, a w szczególności co tak naprawdę skłoniło koncern do zamknięcia zakładu w Swindon. Patrząc jednak na kroki podejmowane przez wiele innych firm spoza Wielkiej Brytanii odnośnie ich obecności na tamtejszym rynku po brexitcie, nie można wykluczać, że właśnie ten czynnik był jednym z najważniejszych.
Japonia wielokrotnie ostrzegała, że może zrezygnować z inwestycji w Wielkiej Brytanii, którą postrzegała jako bramę do Europy, jeśli Londyn nie zapewni sobie transakcji na rzecz brexitu.
Niedawno uzgodniona umowa handlowa między UE a Japonią oznacza, że taryfy na samochody z Japonii na kontynent zostaną zlikwidowane, podczas gdy Wielka Brytania ma problemy z postępem w rozmowach dotyczących stosunków handlowych po brexitcie z Tokio