Honeywell obiecuje więcej

opublikowano: 07-03-2019, 22:00

Amerykański koncern będzie inwestował w środkowej i wschodniej Europie. Centrum usług w Katowicach może się rozrosnąć.

Honeywell właśnie otworzył w Katowicach centrum obsługi klienta na Europę, w którym do końca roku zatrudni 100 osób.

Jeśli jakiś start-up pasuje do naszej strategii, jesteśmy gotowi go
kupić. Ostatnie przejęcie nastąpiło w Niemczech i dotyczyło spółki Transnorm
zajmującej się systemami logistycznymi — mówi Ronald Binkofski, prezydent
Honeywella na Europę Środkową i Wschodnią.
Zobacz więcej

CHĘTNI DO PRZEJĘĆ:

Jeśli jakiś start-up pasuje do naszej strategii, jesteśmy gotowi go kupić. Ostatnie przejęcie nastąpiło w Niemczech i dotyczyło spółki Transnorm zajmującej się systemami logistycznymi — mówi Ronald Binkofski, prezydent Honeywella na Europę Środkową i Wschodnią. Fot. ARC

— To na pewno nie jest ostatni krok Honeywella w naszej części Europy, a w szczególności w Polsce. W Katowicach zaczynamy od rozbudowy obsługi klienta, ale zastanawiamy się, jakie są możliwości rozwoju w finansach, HR czy działalności inżynieryjnej — mówi Ronald Binkofski, szef Honeywella na region.

Koncern ma już centra usługowe i R&D w Bukareszcie, Pradze, Sofii i Brnie — w tym ostatnim w różnych obszarach badawczych pracuje ponad 1,2 tys. osób. W całym regionie firma ma 8 tys. pracowników.

— W warszawskim biurze zatrudniamy wielu menedżerów, którzy pracują w międzynarodowych zespołach i obsługują klientów z Bliskiego Wschodu czy Azji — mówi Ronald Binkofski.

Ze względu na politykę firmy nie chce podawać liczby pracowników zatrudnionych w Polsce. Z raportu wywiadowni InfoCredit wynika, że polska spółka Honeywella zatrudniała w 2017 r. 185 osób, podczas gdy w 2016 r. — 200. Ronald Binkofski nie ujawnia też wyników.

— W większości linii biznesowych w Polsce, podobnie jak w regionie, rośniemy dwucyfrowo — twierdzi Ronald Binkofski.

InfoCredit podaje, że przychody polskiej filii Honeywell, która odpowiada tylko za część działalności firmy w Polsce, w 2017 r. wyniosły 181,9 mln zł wobec 162,5 mln zł w 2016 r., a zysk netto spadł z 11,2 do 8,9 mln zł. Szef Honeywella na region uważa, że szybko będą rosły takie obszary, jak: cyberbezpieczeństwo w przemyśle, digitalizacja produkcji — wyszukiwanie wzorów zachowań itp., internet rzeczy wokół pracownika — czyli np. systemy umożliwiające lokalizację i monitoring pracownika.

— Środkowa i wschodnia Europa będzie potrzebowała bardzo dużo technologii, niezależnie od koniunktury światowej — mówi Ronald Binkofski.

Twierdzi, że strategia koncernu jest klarowna.

— Honeywell wydzielił linię biznesową z produktami dla domów mieszkalnych, np. termostatami — trafiła do firmy Resideo, oraz dział zajmujący się produkcją turbosprężarek, który pod nazwą Garrett wszedł na nowojorską giełdę — mówi Ronald Binkofski.

Gdy Honeywell szukał miejsca pod fabrykę turbosprężarek w 2010 r., brał pod uwagę Polskę. Ostatecznie zakład powstał w Czechach.

Cztery linie biznesowe Honeywella

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy