Czytasz dzięki

HSBC zatrudni 3 tys. osób w Chinach

ARŻ, Bloomberg
opublikowano: 04-08-2020, 08:18

HSBC planuje duży wzrost pracowników pionu wealth management w Chinach. To jeden z elementów planu, który ma pomóc w odwróceniu spadków. Zysk banku w pierwszych dwóch kwartałach roku był niższy o połowę.

Pierwsze 100 nowych osób już zaczęło pracę w Kantonie i Szanghaju. HSBC, który uzyskuje ponad połowę swoich dochodów i prawie wszystkie zyski w Azji, ryzykuje udział w sporze politycznym, usiłując dotrzeć do najbardziej zaludnionego kraju na świecie.

Zobacz więcej

HSBC

Bloomberg

Posunięcie to ma miejsce w czasie, gdy bank jest krytykowany za transakcje z Huawei i poparcie dla kontrowersyjnego chińskiego prawa bezpieczeństwa dotyczącego Hongkongu.

„Obecne napięcia między Chinami a Stanami Zjednoczonymi nieuchronnie stwarzają trudne sytuacje dla organizacji. Potrzeba obecności banku zdolnego do połączenia gospodarek Wschodu i Zachodu jest paląca i jesteśmy dobrze przygotowani do wypełniania tej roli” – stwierdził prezes HSBC Noel Quinn.

Pożyczkodawca poinformował w poniedziałek, że rozważa dalsze środki w celu poprawy wyników, przyspieszając plan, który spowoduje, że będzie on bardziej skierowany na Azję. Amerykański oddział HSBC ogłosił z kolei, że przyspiesza restrukturyzację i zamierza zredukować 35 000 miejsc pracy w całej grupie.

Bank odnotował 26 mln dolarów straty w zakresie bankowości osobistej w Chinach w pierwszych dwóch kwartałach, w porównaniu z ogólnym zyskiem EBITDA w wysokości 1,5 mld dolarów w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
×
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Bloomberg

Polecane