Hutchison wpadł w sieci Midasa

GRA
opublikowano: 21-08-2007, 00:00

Fundusz umacnia się na brytyjskim rynku telekomunikacyjnym. Jego spółka będzie tam sprzedawać usługi giganta z Hongkongu

Fundusz umacnia się na brytyjskim rynku telekomunikacyjnym. Jego spółka będzie tam sprzedawać usługi giganta z Hongkongu

Nabiera tempa brytyjska ekspansja Centernetu, spółki zależnej NFI Midas Romana Karkosika. Wczoraj jedna z firm z jego grupy — Advantage Cellular Communicatios (AAC) — podpisała umowę z Hutchison 3G UK, częścią światowego potentata telekomunikacyjnego notowanego na giełdzie w Hongkongu.

— Nasza współpraca z Hutchisonem na rynku brytyjskim będzie oparta na dwóch filarach: sprzedaży usług i programowaniu aparatów komórkowych — mówi Karina Wściubiak, prezes Midasa.

Projekt ruszy 1 września. Hutchison zagwarantował sobie, że jego miesięczne obroty z AAC nie będą niższe niż 1 mln GBP miesięcznie. Gdyby okazały się mniejsze AAC zapłaci odszkodowanie.

Spółka Midasa jest siódmym partnerem Hutchisona w Wielkiej Brytanii. Dużo sobie po tym rynku obiecuje.

— To w końcu 60 mln konsumentów — podkreśla Leszek Siwek, prezes Centernetu.

Jego firma chce już w połowie 2008 r. być jednym z trzech największych graczy na brytyjskim rynku dystrybucyjnym. Zakłada to duży wzrost sprzedaży. Z danych Centernetu wynika, że dziś firmy z pierwszej trójki mają ponad 300 mln GBP obrotu.

Poza umową z Hutchisonem, Centernet za pośrednictwem zależnego Extreme Mobile podpisał już podobną z Vodafone i negocjuje kolejne.

— Rozmawiamy równolegle jeszcze z T-Mobile i o2. Chcemy sfinalizować umowy w ciągu najbliższych kilku miesięcy — ujawnia Leszek Siwek.

Strategia telekomunikacyjna Midasa zakłada również wejście na polski rynek komórkowy. Fundusz stanął do przetargu na częstotliwości komórkowe GSM 1800.

Jego firma ma już podpisane umowy z producentami telefonów. Z wcześniejszych zapowiedzi funduszu wynika, że na realizację strategii telekomunikacyjnej może wydać nawet 0,5 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy