Huuuge przejął grę polskiego studia za 38,9 mln USD

opublikowano: 27-04-2021, 17:30

Huuuge przejął od wrocławskiego studia Picadilla Games grę „Traffic Puzzle”. Wpływ przejęcia będzie najbardziej widoczny w wynikach Huuuge począwszy od 2022 roku.

Notowany na GPW globalny producent i wydawca gier mobilnych typu free-to-play, Huuuge, to wydawca szybko zyskującej na popularności gry „Traffic Puzzle”. Całkowita wartość transakcji to 38,9 mln USD.

We wtorkowym artykule na temat przejęć w branży gamedev „PB” typował spółkę Picadilla Games jako potencjalny obiekt przejęcia. Huuuge zamiast kupować spółkę, zdecydował się jednak kupić samą grę.

- To oryginalna gra kategorii puzzle, która szybko staje się naszą trzecią najważniejszą grą. Unikalne doświadczenie match-3 (wybierz trzy – red.), które oferuje gra pozwala oczekiwać, że dotychczasowe wzrosty to dopiero początek. Kategoria puzzle, do której należy Traffic Puzzle odpowiada za ponad połowę wartego 10,6 mld USD rynku gier casual, a rozszerzenie działalności w tym segmencie to jeden z naszych ważnych celów strategicznych– mówi Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge.

- Przejęcie Traffic Puzzle ugruntowuje pozycję Huuuge w szybko rosnącym segmencie gier casual i pozwoli na przyspieszenie dywersyfikacji strumieni przychodów spółki. Oczekujemy, że pozytywny wpływ przejęcia Traffic Puzzle na wyniki Huuuge będzie najbardziej widoczny począwszy od 2022 roku - dodaje Jon Bellamy, wiceprezes ds. strategii i rozwoju korporacyjnego Huuuge.

Przejęcie do partnera
Przejęcie do partnera
– Kupujemy odnoszącą sukcesy grę, którą doskonale znamy jako jej wydawca i w której widzimy ogromny potencjał rozwoju. Przejmując grę Traffic Puzzle od naszego partnera będziemy mogli przyspieszyć jej rozwój dzięki naszemu know-how w zakresie gier free-to-play oraz technologii - mówi Anton Gauffin, dyrektor generalny Huuuge Inc.

Traffic Puzzle to gra stworzona przez Picadilla sp. z o.o., polskie studio z siedzibą we Wrocławiu. Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) „Traffic Puzzle” podwoiła się w 2020 roku w porównaniu z 2019 rokiem, a przychody z gry w tym okresie wzrosły trzykrotnie. Średnie dzienne przychody Traffic Puzzle wzrosły z ok. 12,9 tys. USD we wrześniu 2020 r. do ok. 100 tys. USD dziennie na datę podpisanie umowy przejęcia.

Gra miała swoją premierę w czerwcu 2019 roku. Dostępna jest na platformach Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore.

Huuuge wskazuje w komunikacie, że kategoria gier puzzle jest większa niż segment gier social casino, który do tej pory dominował w portfolio spółki. Według Eilers & Krejcik, całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła 10,6 mld USD w 2020 r. a jej historyczny CAGR za ostatnie pięć lat wynosi 14,6 proc. Według szacunkowych prognoz długoterminowych Eilers & Krejcik, wartość kategorii gier puzzle sięgnie 14,2 mld USD w 2025 roku.

„Traffic Puzzle” to nie jedyna polska gra, której Huuuge jest wydawcą. Wydaje m.in. autorskią wersję Solitaire, której deweloperem jest notowany na NewConnect Cherrypick Games.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane