Najnowszy plan sprzedażowy Hyundaia i Kii przewiduje, że w 2025 r. zwiększa one łączną globalną sprzedaż o 2 proc., do 7,39 mln sztuk. To ambitny plan, zważywszy na panujący w branży motoryzacyjnej kryzys i ubiegłoroczny spadek sprzedaży. Łącznie w 2024 r. Hyundai i Kia sprzedały 7,23 mln samochodów, notując 1 proc. spadek w porównaniu z 2023 r.
Wspólnie, mając na uwadze powiązania kapitałowe, oba koncerny zajmują trzecie miejsce na świecie pod względem liczby sprzedanych samochodów.
Poważne wyzwania
Wśród czynników ryzyka, na jakie wystawieni będą południowokoreańscy producenci, eksperci wymieniają potencjalną eskalację wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Chinami, która może przynieść nieprzewidywalne skutki również stronom trzecim. Koncerny muszą również stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony japońskich marek Honda i Nissan, które pracują nad utworzeniem do 2026 r. trzeciej co do wielkości grupy samochodowej na świecie.