Hyundai rozmawia z Apple. Może chodzić o elektryczny samochód

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 08-01-2021, 07:29
aktualizacja: 08-01-2021, 07:33

Koncern Hyundai Motor poinformował, że prowadzi rozmowy z Apple, ale nie ujawnił co jest ich tematem. Spekuluje się, że chodzi o nawiązanie współpracy odnośnie produkcji samochodu elektrycznego, donosi Reuters.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Południowokoreański producent pojazdów potwierdził jedynie informację przekazaną prze lokalne media, że negocjuje z amerykańskim gigantem. Nie określił jednak ich zakresu stwierdzając, że rozmowy są na bardzo wczesnym etapie.

Nic nie zostało postanowione – stwierdził Hyundai w oświadczeniu.

W późniejszym komunikacie przesłanym do nadzorcy rynku, koncern napisał, że „otrzymuje wnioski o współpracę w zakresie wspólnego rozwoju autonomicznych pojazdów elektrycznych od różnych firm”, nie identyfikując żadnej z nich.

O planach współpracy z Apple jako pierwszy poinformował serwis Korea Economic Daily TV, co doprowadziło do spektakularnego wzrostu ceny akcji Hyundai podczas piątkowej sesji. Zyskały około 24 proc. wspinając się na nowy rekordowy poziom. Drożały też papiery producenta części Hyundai Mobis oraz stowarzyszonego z Hyundaiem, koncernu Kia Motors.

Według Korea Economic Daily TV , Apple i Hyundai negocjują i spodziewają się, że opracują akumulatory w amerykańskich fabrykach obsługiwanych przez Hyundai lub jego spółkę zależną Kia Motors.

Obie firmy już współpracują nad CarPlay, oprogramowaniem Apple do łączenia iPhone'ów z pojazdami różnych producentów samochodów.

Pod koniec grudnia świat obiegła informacja, że technologiczny gigant z kalifornijskiego Cupertino rozwija technologię autonomicznych samochodów i zamierza już w 2024 roku wyprodukować samochód osobowy, który mógłby zawierać własną przełomową technologię akumulatorową.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane