Hyundai z największym zyskiem od 7 lat

opublikowano: 22-07-2021, 12:22

Hyundai Motor miał w drugim kwartale największy zysk operacyjny od 2014 roku. Ostrzegł jednak, że niedobory chipów mogą negatywnie wpłynąć na dostawy jego aut w trzecim kwartale.

Zysk operacyjny południowokoreańskiego producenta aut wzrósł w kwartale zakończonym w czerwcu do 1,89 bln wonów (1,64 mld USD). Rok wcześniej sięgał 590 mld wonów. Ostatni raz tak dobry wynik Hyundai zanotował w drugim kwartale 2014 roku. Do poprawy wyniki przyczyniła się dobra sprzedaż luksusowego modelu Genesis oraz elektrycznego Ioniq 5.

Hyundai osiągnął zysk zgodny z oczekiwaniami rynku pomimo tego, że na pewien czas musiał wstrzymywać produkcję w minionym kwartale z powodu braku chipów. Aby ograniczyć negatywne skutki, zmniejszał produkcję mniej popularnych modeli, jak Sonata.

- Zakłócenia produkcji w maju i czerwcu będą miały wpływ na sprzedaż w trzecim kwartale z powodu niższych zapasów – powiedział wiceprezes Gang Hyun Seo. – Ceny surowców rosną i może to wpłynąć na zysk w drugim półroczu – dodał.

Seo uważa, że niedobór niektórych półprzewodników będzie stopniowo malał nawet już w obecnym kwartale. Ujawnił, że Hyundai przeszedł na roczne dostawy chipów aby zminimalizować zakłócenia produkcji i ma już zamówione półprzewodniki na przyszły rok i kolejny.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane