I już prawie po sezonie wyników

  • Materiał zewnętrzny
opublikowano: 11-08-2021, 20:00

Wyniki spółek należących do indeksu S&P500 za drugi kwartał 2021 r. były bardzo dobre zarówno nominalnie, jak i w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. W zależności od branży wpływ na to miały: odłożony wskutek pandemii popyt (głównie spółki korzystające na otwarciu gospodarki), wzrost cen surowców i ożywienie w przemyśle, strukturalne zmiany wywołane przez pandemię (spółki technologiczne, które są trwałymi zwycięzcami pandemii), produkcja szczepionek (spółki medyczne).

Czas na refleksję:
Czas na refleksję:
Po udanym sezonie wyników warto zastanowić się, na ile w kolejnych okresach zaszkodzić im mogą np. wzrost wynagrodzeń, inflacja i zakłócenia w łańcuchu dostaw, mówi Arkadiusz Bebel z Quercus TFI.
Marek Wiśniewski

W wielu przypadkach firmy pokonały dość wysoko zawieszoną poprzeczkę. 87 proc. spółek, które już przedstawiły wyniki, pobiły nimi oczekiwania analityków, a zysk na akcję dla S&P500 wzrósł r/r o około 90 proc. - wynika z danych firmy FactSet. Marże, osiągane przez spółki, są już w wielu przypadkach wyższe niż przed wybuchem pandemii. To pokazuje, że wiele biznesów zoptymalizowało koszty. Kto by pomyślał rok temu, że pandemia może mieć tak pozytywny wpływ na różne biznesy?

Stare powiedzenie “kupuj plotki, sprzedawaj fakty” miało zastosowanie do wielu akcji po wynikach za drugi kwartał. Jeżeli rezultaty nie były znacząco lepsze niż oczekiwania, to notowania spółek często spadały. Było to w przeważającej większości spowodowane ostrożniejszymi przewidywaniami zarządów spółek na drugie półrocze - nie wiadomo jak rozwiną się kolejne szczepy koronawirusa, czy będą kolejne zamknięcia gospodarek itd. Do myślenia dają ponadto zachowania konsumentów – na ile obecnie widzimy efekt odłożonego popytu i kiedy on się skończy, a pałeczkę przejmą strukturalne trendy, jak np. e-commerce kontra handel tradycyjny? Kolejnym przewijającym się tematem jest problem ze znalezieniem ludzi do pracy oraz wzrost wynagrodzeń. Inflacja jest wysoka i wydaje się, że zostanie z nami na dłużej. W przypadku łańcuchów dostaw cały czas są problemy. Jest to kolejne wyzwanie i warto zastanowić się, które spółki skorzystają na udrożnieniu łańcuchów dostaw.

Podsumowując, wyniki za drugi kwartał były generalnie dobre. Perspektywy są umiarkowanie pozytywne i jest miejsce do pozytywnych zaskoczeń w trzecim kwartale, a historia pokazuje, że dopóki zyski rosną, to zwykle hossa trwa.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Arkadiusz Bebel Quercus TFI

Polecane