IBM Polska stawia na wzrost usług

Mariusz Zielke
04-10-2001, 00:00

IBM Polska stawia na wzrost usług

IBM Polska stawia na rozwój usług, outsourcingu oraz udział w dużych projektach infrastrukturalnych. Firma nie wyklucza budowy kolejnego — po warszawskim — centrum obliczeniowego na terenie Polski.

Polski oddział IBM, jednego z największych światowych koncernów informatycznych, chce skupić się na wzroście w segmencie usług. Liczy także na rozwój outsourcingu i udział w dużych projektach infrastrukturalnych. Usługi stanowiące obecnie 30 proc. przychodów IBM Polska, mają zwiększyć udział o kolejnych 10 proc.

Plany bez korekt

Grzegorz Tomasiak, dyrektor IBM Polska, nie boi się recesji i spadku zamówień sektora publicznego w związku z kłopotami budżetu.

— Nasze zamówienia w sektorze publicznym nie są tak duże, żebyśmy musieli korygować plany i przeprowadzać drastyczną restrukturyzację — mówi dyrektor IBM Polska.

Zapowiada, że firma osiągnie w 2001 r. wzrost przychodów, nie chce jednak podać kwot, tłumacząc to polityką korporacyjną. Według Teleinfo, przychody IBM Polska w 2000 r. wyniosły 230 mln zł.

75 proc. przychodów w Polsce IBM realizuje poprzez partnerów handlowych, m.in. Prokom, Softbank, Computerland, JTT i ABC Data. Duży udział w dystrybucji rozwiązań tej firmy miała też STGroup, która przyznała się ostatnio do kłopotów z płynnością i możliwości bankructwa. Grzegorz Tomasiak nie chce jednak komentować tej sprawy. Nie wiadomo też, z jakimi opłatami dla IBM zalega wrocławski dystrybutor.

— STG jest jednym z wielu partnerów IBM. Trudno nam komentować sytuację finansową tej firmy — mówi Grzegorz Tomasiak.

Nowe centrum

IBM nie wyklucza otwarcia kolejnego — po warszawskim — centrum obliczeniowego. Umieszczony w Warszawie ośrodek kosztował 2,5 mln USD (ponad 10,5 mln zł). Według zapewnień Krzysztofa Chełpińskiego, dyrektora działu usług w IBM Polska, z jego usług korzysta już kilku klientów, w tym jedna duża instytucja finansowa. Nie wiadomo, gdzie, kiedy i za ile powstanie nowe centrum.

— To zależy od potrzeb — mówi Krzysztof Chełpiński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / IBM Polska stawia na wzrost usług