Idea Bank uwzględnił część reklamacji ws. GetBacku

opublikowano: 28-11-2018, 13:51

Idea dogadała się z 34 klientami. Ugodę z bankiem dotyczącą misselingu przy sprzedaży obligacji GetBacku negocjuje jeszcze blisko 70 osób.

Chcesz być na bieżąco z informacjami na temat Getbacku? Zapisz się na nasz darmowy newsletter.

Zobacz więcej

Biuro firmy GetBack

Andrzej Bogacz / FORUM

Idea Bank w sierpniu zawiązał 14 mln zł rezerwy na poczet reklamacji sprzedaży produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Od sierpnia do października koszt banku z tytułu zwrotów prowizji od sprzedaży tego typu produktów wynosi 13 mln zł. Zdaniem Piotra Miałkowskiego, wiceprezesa Idei, dynamika będzie się wypłaszać w kolejnych kwartałach. Na razie bank nie planuje podniesienia rezerwy.  

Idea była dużym dystrybutorem obligacji firmy windykacyjnej GetBack. W maju do banku zaczęły spływać reklamacje klientów, którzy zarzucali Idea misseling. Leszek Czarnecki, główny udziałowiec Idei, wówczas obiecał, że jest zarzuty się potwierdzą, bank odda poszkodowanym klientom pieniądze. Ostatecznie do polubownego rozpatrzenia reklamacji zakwalifikowało się stu klientów. Tylko w III kw. podpisano ugodę z 34 osobami. Bank nie komentuje, na jaką kwotę opiewają podpisane ugody. 

Zarząd Idea Banku zakłada, że kolejne reklamacje zostaną rozpatrzone w ramach zawiązanych rezerw zawiązanych na ten cel latem. 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Idea Bank uwzględnił część reklamacji ws. GetBacku