Idea broni swojego poletka

opublikowano: 11-03-2018, 22:00

Bank jako pierwszy zagospodarował niszę w sektorze małych i średnich firm. Teraz musi się gimnastykować, żeby utrzymać pozycję.

 Idea Bank, którego grupą docelową od lat są mikroprzedsiębiorcy i małe firmy, będzie musiał bardziej postarać się o klienta, bo w rynek małych i średnich firm celują dziś najwięksi konkurenci. W PKO BP odpowiedzialność za segment MSP przejął Rafał Antczak, który w czerwcu wszedł do zarządu. Równie wysoko umocowany jest Tomasz Styczyński, wiceprezes ds. małych i średnich podmiotów w Pekao. Na razie obaj menedżerowie nie mają wielkiego doświadczenia w zarządzaniu tym obszarem, ale rywalizacja przybiera na sile.

Tobiasz Bury, pełniący obowiązki prezesa Idea Banku, nie chce konkurować o klienta z rynku MSP tanimi kredytami – kartą przetargową ma być platforma integrująca usługi dla przedsiębiorców ze wszystkich  spółek należących do grupy.
Zobacz więcej

MODA NA API:

Tobiasz Bury, pełniący obowiązki prezesa Idea Banku, nie chce konkurować o klienta z rynku MSP tanimi kredytami – kartą przetargową ma być platforma integrująca usługi dla przedsiębiorców ze wszystkich spółek należących do grupy. Fot. ARC

— Nie chcemy konkurować z największymi graczami, obniżając koszty kredytowania, lecz przyciągać klientów szerszą niż dotychczas ofertą produktów finansowych i nowoczesną platformą integrującą wszystkie usługi dla przedsiębiorców — mówi Tobiasz Bury, p.o. prezesa Idea Banku.

Jak twierdzi, czuje niedosyt synergii w grupie. Pod szyldem Idea działa cały wianuszek spółek finansowych: duży leasingodawca, spółka księgowa, faktoringowa i windykator. Bank chce zebrać ich produkty na platformie — „Idealny świat przedsiębiorcy” to jeden z kluczowych projektów zaplanowanych na ten rok. Pod koniec lutego należąca do grupy spółka księgowa Tax Care uruchomiła „Chmurę faktur” — wirtualną przestrzeń do ich wystawiania, księgowania, wysyłania i przechowywania. Trwają prace nad kolejnymi modułami.

— W II kwartale uruchomimy platformę dla funduszy inwestycyjnych. W zanadrzu mamy jeszcze dwa, trzy projekty — mówi p.o. prezesa. Odsłona planowana jest na przełomie czerwca i lipca. Innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorców mają działać jak magnes. Bank szuka klientów wśród otwierających pierwszy firmowy rachunek.

Na koniec 2017 r. sprzedaż kont firmowych i osobistych wzrosła o 28 proc. Kapitał kliencki to 300 tys. przedsiębiorców i 250 tys. klientów detalicznych. W ubiegłym roku bank udzielił 9,6 mld zł kredytów (o 19 proc. więcej niż w 2016 r.). Planuje też zwiększyć depozyty. Dziś ma jeden z najniższych wskaźników na rynku — poniżej 10 proc. udziału w funduszach, którymi finansuje działalność. Średnia rynkowa to kilkanaście procent. — Zamierzamy poprawić wynik do mocnych kilkunastu procent — deklaruje p.o. prezesa. W osiągnięciu tego celu ma pomóc program relacyjno–edukacyjny „Pierwsze 100 dni”.

— Z doświadczenia wiemy, że jeśli nie zaangażujemy klienta w bankowanie [korzystanie z wielu usług — red.] w ciągu

trzech miesięcy od otwarcia rachunku, później bardzo ciężko go przekonać do aktywności. Przez pierwsze 100 będziemy go prowadzić, wtajemniczać w nasze usługi i produkty — mówi Tobiasz Bury. Mimo wzrostu biznesu bank zamierza trzymać koszty w ryzach. 2017 r. zamknął na poziomie 543 mln zł (względem 541 mln zł w 2016 r.).

— Realizujemy programy oszczędnościowe, m.in. optymalizujemy sieć placówek. Część zostanie przeorganizowana na Idea Huby (przestrzeń coworkingowa) lub Centra Przedsiębiorczości, gdzie w jednym miejscu obsłużymy klientów wszystkich spółek z grupy — wyjaśnia menedżer.

 

 

24 mln zł Takie były aktywa Idea Banku na koniec 2017 r. (urosły o 11 proc. r/r, a dwucyfrowe tempo ma się utrzymać)...

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Idea broni swojego poletka