Idei pomysł na mikropośredników

opublikowano: 13-05-2014, 00:00

Podobnie jak większość konkurentów, broker chce integrować rozproszony rynek pośrednictwa.

Pośrednik z grupy Idea Banku wpadł na ten sam pomysł, który bratni Open Finance (obydwie spółki należą do portfela Leszka Czarneckiego) realizuje już od ponad roku. Idea Expert chce zintegrować środowisko drobnych, rozproszonych brokerów kredytowych. Podobna jest nawet nazwa. Konkurent nazwał projekt Open Partners, Idea będzie jednoczyć mikropośredników wokół portalu www.partnerzy.ideaexpert. pl, który uruchomi w przyszłym tygodniu.

Idea wyrosła na współpracy z małymi brokerami. Wcześniej, kiedy nazywała się jeszcze PDK Fiolet, działała na zasadzie hurtownika, pośrednika pośredników między bankami a niewielkimi lokalnymi graczami, zapewniając im dostęp do finansowania. Dzisiaj pracuje z około 700 mikropośrednikami, którzy generują 70-80 proc. jej biznesu.

Z badania wśród 100 partnerów wyszło, że połowa z nich nie ma strony internetowej. Stąd też m.in. powstał pomysł zbudowania serwisu, który umożliwi użytkownikom samodzielną budowę własnej strony www. Znajdą się w nim materiały szkoleniowe i dokumenty potrzebne w codziennej pracy pośredników.

Żeby zachęcić ich do korzystania z serwisu, Idea stworzyła program lojalnościowy, w ramach którego każda aktywność w portalu będzie premiowana punktami, wymienianymi na materiały marketingowe i nagrody rzeczowe. Budowa serwisu, programu lojalnościowego, wsparcie i szkolenia mają jeden cel: związać mikropośredników z Ideą, by stała się, jeśli nie wyłącznym, to jednym z głównych pośredników z bankami. Takich mikrusów na rynku może być nawet 12-15 tys.

Paweł Lejk, prezes Idea Expert, uważa, że jego przewaga nad Open Finance czy innymi pośrednikami, którzy również angażują się w integrowanie rynkowego planktonu, polega na tym, że ma bogatszą ofertę, w której są kredyty hipoteczne, samochodowe i gotówkowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy