Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotela, spośród jabłek najbardziej lubi papierówki. Wkrótce jego ulubionym producentem sprzętu zostanie Apple, bo Eurotel podpisał umowę, która umożliwi rozwój sieci salonów sprzedaży iPhone’ów, iPadów i Maców. Pierwszy salon sieci iDream Eurotel otworzy w lipcu w Bydgoszczy. Co niezwykłe — znany z braku elastyczności Apple będzie wspierał rozwój sieci.
— Polska to dla Apple’a jeszcze ciągle młody rynek, a sprzedaż iPhone’ów, iPadów czy Maców nie jest na wysokim poziomie. Jedną z przyczyn może być stosunkowo niewielka liczba salonów — mówi Tomasz Basiński. Produkty z systemem iOS mają 4-procentowy udział w polskim rynku smartfonów, podczas gdy na świecie 19 proc. — podaje IDC.
Dane te obejmują sprzedaż w oficjalnych kanałach dystrybucji, a w Polsce sporo produktów z logo jabłuszka to prywatny import czy obrót na Allegro. To i tak mało. Na polskim rynku dominuje przenośna elektronika spod znaku Androida, dobrze trzyma się też stara dobra Nokia. Tomasz Basiński ma nadzieję to zmienić, ale też na tym zarobić.
— Wchodzimy w sprzedaż modnych i poszukiwanych produktów. Będziemy dodatkowo oferowali usługi telekomunikacyjne. Chcemy też rozszerzyć ofertę o sklep internetowy, serwis, a może nawet szkolenia z pracy na produktach Apple’a (na przykład programów graficznych) — mówi wiceprezes Eurotela. Polacy nie są bogatym narodem, co stanowi wyzwanie dla firmy sprzedającej produkty kojarzone z ekskluzywnością. Eurotel będzie rozwijał salony w najlepszychlokalizacjach w dużych miastach, by łatwiej trafić do osób najbardziej zamożnych.
— W tym roku chcemy otworzyć trzy. W ciągu dwóch lat planujemy otworzyć ponad sześć. Zakładamy, że wszystkie będą rentowne na koniec pierwszego roku działalności — mówi Tomasz Basiński.
Na razie bierze się do pracy — samo zatowarowanie pierwszego salonu to koszt około 1 mln zł. — Apple jest czołowym producentem sprzętu elektronicznego, często określającym kierunki jego rozwoju, więc dobrze jest włączyć się w nurt funkcjonowania takiej marki — mówi wiceprezes Eurotela.