iDream otworzy podwoje w lipcu

Magdalena WierzchowskaMagdalena Wierzchowska
opublikowano: 2013-05-06 00:00

Eurotel chce spopularyzować produkty Apple’a w Polsce, co powinno dać mu okazję do zarobku.

Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotela, spośród jabłek najbardziej lubi papierówki. Wkrótce jego ulubionym producentem sprzętu zostanie Apple, bo Eurotel podpisał umowę, która umożliwi rozwój sieci salonów sprzedaży iPhone’ów, iPadów i Maców. Pierwszy salon sieci iDream Eurotel otworzy w lipcu w Bydgoszczy. Co niezwykłe — znany z braku elastyczności Apple będzie wspierał rozwój sieci.

— Polska to dla Apple’a jeszcze ciągle młody rynek, a sprzedaż iPhone’ów, iPadów czy Maców nie jest na wysokim poziomie. Jedną z przyczyn może być stosunkowo niewielka liczba salonów — mówi Tomasz Basiński. Produkty z systemem iOS mają 4-procentowy udział w polskim rynku smartfonów, podczas gdy na świecie 19 proc. — podaje IDC.

Dane te obejmują sprzedaż w oficjalnych kanałach dystrybucji, a w Polsce sporo produktów z logo jabłuszka to prywatny import czy obrót na Allegro. To i tak mało. Na polskim rynku dominuje przenośna elektronika spod znaku Androida, dobrze trzyma się też stara dobra Nokia. Tomasz Basiński ma nadzieję to zmienić, ale też na tym zarobić.

— Wchodzimy w sprzedaż modnych i poszukiwanych produktów. Będziemy dodatkowo oferowali usługi telekomunikacyjne. Chcemy też rozszerzyć ofertę o sklep internetowy, serwis, a może nawet szkolenia z pracy na produktach Apple’a (na przykład programów graficznych) — mówi wiceprezes Eurotela. Polacy nie są bogatym narodem, co stanowi wyzwanie dla firmy sprzedającej produkty kojarzone z ekskluzywnością. Eurotel będzie rozwijał salony w najlepszychlokalizacjach w dużych miastach, by łatwiej trafić do osób najbardziej zamożnych.

— W tym roku chcemy otworzyć trzy. W ciągu dwóch lat planujemy otworzyć ponad sześć. Zakładamy, że wszystkie będą rentowne na koniec pierwszego roku działalności — mówi Tomasz Basiński.

Na razie bierze się do pracy — samo zatowarowanie pierwszego salonu to koszt około 1 mln zł. — Apple jest czołowym producentem sprzętu elektronicznego, często określającym kierunki jego rozwoju, więc dobrze jest włączyć się w nurt funkcjonowania takiej marki — mówi wiceprezes Eurotela.