IGRZ oskarżył CM o nieuczciwą grę

Radosław Omachel
02-11-2001, 00:00

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zarzuca Cityboard Media nieuczciwą konkurencję. Zdaniem jej przedstawicieli, firma przedstawia swoim klientom informacje dyskredytujące nośniki konkurencji.

W branży reklamy zewnętrznej znów zawrzało. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej twierdzi, że Cityboard Media zachęca do zakupu powierzchni swoich nośników wykorzystując nieprawdziwe informacje na temat konkurentów. Kością niezgody jest porównywanie wielkoformatowych tablic należących do Cityboard Media (tzw. cityboardy) do tradycyjnych billboardów. Z materiałów IGRZ wynika, że CM przekonuje klientów o wyższości swoich nośników, co ma być efektem ich lepszego oświetlenia, bardziej sprawnego serwisu, szybszej realizacji usług czy lepszej widoczności.

— Te argumenty nijak się nie mają do rzeczywistości — uważa Gustaw Zaleski, dyrektor Izby.

Cityboard Media odpiera zarzuty.

— List z zarzutami IGRZ otrzymaliśmy w połowie października. Zwróciliśmy się do Izby z prośbą o przesłanie dokumentów, które rzekomo przedstawiamy swoim klientom. Do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Materiał, na którym opiera swoje zarzuty izba, to cytaty z komentarzem. Nie mam pewności, że pochodzą one z naszych materiałów marketingowych — tłumaczy Beata Fertak, rzecznik Cityboard Media.

Dodaje, że dowody przedstawiane przez izbę można uznać za sfabrykowane.

Lech Kaczoń, sekretarz Izby, przyznaje, że nie widział dokumentu, na którym IGRZ opiera swoje zarzuty.

— Do Izby dotarła oferta Cityboard Media kolportowana drogą elektroniczną. Jest w niej zapisany adres nadawcy. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, wykorzystamy ten dokument w sądzie — tłumaczy Gustaw Zaleski.

W branży reklamy zewnętrznej znów doszło do sporów. Kilka miesięcy temu pojawiły się oskarżenia wobec Stoera, jednego z największych przedsiębiorstw branży, któremu zarzucano stosowanie cen dumpingowych. Tym razem pod pręgierzem stanęła firma Cityboard Media.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Omachel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / IGRZ oskarżył CM o nieuczciwą grę