IKEA zakończyła rok finansowy 2025 (1 września 2024 – 31 sierpnia 2025) ze wzrostem sprzedaży o 3 proc., przekraczając 6,2 mld zł. Z oferty szwedzkiej sieci skorzystało więcej klientów niż przed rokiem – ponad 11,1 mln osób odwiedziło sklepy stacjonarne (+2,5 pkt proc. r/r, przy stabilnej liczbie wizyt 24,4 mln), a 3,8 mln kupiło online (+10 proc. r/r).
Więcej klientów w sklepach i online
Rosła także aktywność w kanałach cyfrowych. Aplikacja IKEA zanotowała 810 tys. pobrań, a wraz ze stroną internetową wygenerowała 197,6 mln odwiedzin. Do programu lojalnościowego IKEA Family dołączyło ponad 730 tys. nowych klientów, zwiększając jego zasięg do 6,7 mln członków.
Firma mocno postawiła na politykę pracowniczą. W minionym roku finansowym przeznaczyła 54 mln zł na podwyżki i benefity wobec 44 mln zł rok wcześniej. Luka płacowa – mierzona na porównywalnych stanowiskach – wyniosła 1,29 proc., a wskaźnik rotacji spadł z 16,6 do 13,9 proc.
IKEA inwestuje w odnawialne źródła energii
W Polsce realizowano działania proklimatyczne i inwestycje w odnawialne źródła energii. Po uruchomieniu projektów w Wysokiej i Reczu portfel Grupy Ingka, do której należy sieć sklepów IKEA, obejmuje obecnie siedem farm wiatrowych i jeden park solarny, które w minionym roku wytworzyły 652 GWh energii.
IKEA kontynuowała również ekspansję w nowym formacie Studiów Planowania i Zamówień, otwierając cztery kolejne lokalizacje.
