IKEA pokazała wyniki. Rosną przychody, płace i liczba klientów

Łukasz RawaŁukasz Rawa
opublikowano: 2025-11-05 17:40

Szwedzka sieć poprawiła wyniki w Polsce – sprzedaż wzrosła o 3 proc., do ponad 6,2 mld zł. Przybyło klientów w sklepach i online, a budżet na podwyżki i benefity wzrósł o jedną piątą.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • o ile wzrosła sprzedaż IKEA w Polsce w roku finansowym 2025
  • ilu klientów odwiedziło sklepy i zrobiło zakupy online
  • jak zmieniła się liczba członków programu IKEA Family
  • ile firma przeznaczyła na podwyżki i benefity dla pracowników
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

IKEA zakończyła rok finansowy 2025 (1 września 2024 – 31 sierpnia 2025) ze wzrostem sprzedaży o 3 proc., przekraczając 6,2 mld zł. Z oferty szwedzkiej sieci skorzystało więcej klientów niż przed rokiem – ponad 11,1 mln osób odwiedziło sklepy stacjonarne (+2,5 pkt proc. r/r, przy stabilnej liczbie wizyt 24,4 mln), a 3,8 mln kupiło online (+10 proc. r/r).

Więcej klientów w sklepach i online

Rosła także aktywność w kanałach cyfrowych. Aplikacja IKEA zanotowała 810 tys. pobrań, a wraz ze stroną internetową wygenerowała 197,6 mln odwiedzin. Do programu lojalnościowego IKEA Family dołączyło ponad 730 tys. nowych klientów, zwiększając jego zasięg do 6,7 mln członków.

Firma mocno postawiła na politykę pracowniczą. W minionym roku finansowym przeznaczyła 54 mln zł na podwyżki i benefity wobec 44 mln zł rok wcześniej. Luka płacowa – mierzona na porównywalnych stanowiskach – wyniosła 1,29 proc., a wskaźnik rotacji spadł z 16,6 do 13,9 proc.

IKEA inwestuje w odnawialne źródła energii

W Polsce realizowano działania proklimatyczne i inwestycje w odnawialne źródła energii. Po uruchomieniu projektów w Wysokiej i Reczu portfel Grupy Ingka, do której należy sieć sklepów IKEA, obejmuje obecnie siedem farm wiatrowych i jeden park solarny, które w minionym roku wytworzyły 652 GWh energii.

IKEA kontynuowała również ekspansję w nowym formacie Studiów Planowania i Zamówień, otwierając cztery kolejne lokalizacje.