Ile kosztuje otwarcie franczyzowego lokalu

Najtańszą restauracją franczyzową jest Papa John’s — informuje portal Business Insider.

Otwarcie lokalu z takim szyldem kosztuje około 300 tys. USD. Dla porównania: inwestycja w lokal McDonald’sa — 1-2,2 mln USD. W przypadku Taco Bella początkowy koszt przedsięwzięcia to minimum 1,2 mln USD. Tak duża różnica w kosztach wynika z nowej polityki franczyzowej Papa John’s.

Sieć próbuje złowić jak najwięcej operatorów swoich restauracji na terenie USA, więc obniża koszty początkowe. Problem w tym, że spodziewane zyski ze sprzedaży w przypadku sieci Papa John’s są relatywnie niższe niż w innych sieciówkach z fast foodami. Z rankingu portalu QSR Magazine wynika, że daleko jej do takich marek jak Chick-fil-A i Whataburger (znane głównie w USA), gdzie szacunkowa roczna sprzedaż jednej restauracji sięga 4,4 i 2,7 mln USD.

W McDonald’s, wynosi 2,5 mln USD, a w Papa John’s — 875,8 tys. USD. Dane dotyczą USA. Od niedawna Papa John’s oferuje pizzę również w Polsce, np. w Warszawie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Ile kosztuje otwarcie franczyzowego lokalu