Czytasz dzięki

Inditex inwestuje miliardy euro

opublikowano: 10-06-2020, 12:05

Mimo słabnących ze względu na pandemie koronawirusa perspektyw, największy europejski detalista odzieżowy, hiszpański koncern Inditex planuje inwestować 900 mln EUR rocznie do 2022 r. na zwiększenie swojej działalności e-commerce i powiększenie powierzchni sklepowej.

Właściciel marki odzieżowej Zara chce by do 2022 r. sprzedaż poprzez internet stanowiła ponad 25 proc. całości przychodów. Wzrost sprzedaży online (w kwietniu o 95 proc.) pozwolił nieco złagodzić sięgający 44 proc. spadek przychodów spółki w pierwszym kwartale 2020 r. 

Zobacz więcej

Sklep Zara, marki należącej do Inditex, największego na świecie detalisty odzieżowego

fot. Bloomberg

Zmiana strategii wynika z problemów z tradycyjną formą sprzedaży. W szczytowym okresie pandemii z powodu zamknięcia gospodarek, w kwietniu nie działało niemal 90 proc. palcówek należących do hiszpańskiego giganta. By wyprzedzić rywali w postpandemicznej rzeczywistości firma chce przeznaczyć w ciągu trzech najbliższych lat 1 mld EUR na inwestycje online oraz 1,7 mld EUR na ekspansję sklepową. 

Eksperci podkreślają, że spółka ujawniła swoje plany jeszcze przed pojawieniem się jakichkolwiek sygnałów ożywienia w branży i odbicia w sprzedaży sklepowej. 

Tymczasem w maju przychody ogółem spółki były o 51 proc. niższe niż rok wcześniej a w pierwszych dniach czerwca o 34 proc. (bez uwzględniania wahań kursowych).

Po stopniowym złagodzeniu restrykcji związanych z lockdownem działalność wznowiło już ponad ¾ sklepów firmy. Na rynkach gdzie doszło do pełnego otwarcia sprzedaż na początku czerwca była o 16 proc. niższa niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane