Infolinie pozwolą na kontrolę pracodawcy

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 24-09-1999, 00:00

Infolinie pozwolą na kontrolę pracodawcy

PTE prześcigają się w oferowaniu najlepszego serwisu

WSPÓŁPRACA TELEFONICZNA: Telefon jest bardzo dobrym sposobem komunikowania się z klientami. Call centre pozwala szybko naprawić ewentualne niedociągnięcia z naszej strony — przekonuje Beata Wójcik, dyrektor ds. public relations w PTE Nationale-Nederlanden. fot. Grzegorz Kawecki

Fundusze licytują się w pomysłach, aby umożliwić przyszłemu emerytowi jak najsprawniejszy dostęp do informacji. Dzięki temu będzie można nie tylko sprawdzić stan swojego konta czy wartość jednostki rozrachunkowej, ale także skontrolować, czy pracodawca regularnie płaci składki.

Fundusze emerytalne ustawowo są zobowiązane do tego, by raz w roku przesyłać swoim członkom informacje o stanie konta czy przeprowadzonych transakcjach. Jednak już teraz większość OFE prześciga się w pomysłach, czym jeszcze zaskoczyć klientów, aby przypadkiem nie skusiła ich konkurencja.

Przez telefon

Największe pole do popisu dają infolinie i biura obsługi klienta. Oprócz podstawowych wiadomości na temat oferty, PTE i OFE przesyłanych broszur, wizyt akwizytora czy możliwości zmian w umowie, fundusze proponują sprawdzenie stanu swojego konta, wartości jednostki rozrachunkowej oraz udzielają informacji o tym, czy pracodawca regularnie przesyła składki. Takie możliwości stwarzają infolinie funduszy: Allianz, PBK Orzeł, AIG, Bankowy, CU BPH CU WBK oraz biura obsługi klienta: Ego, Nationale-Nederlanden, Pocztylion, Zurich Solidarni. Za pomocą infolinii można również uzgodnić zawarcie umowy z funduszami: Arka-Invesco, Ego, Polsat. Odpowiednie wypełnione formularze są następnie przesyłane pocztą do podpisu.

— Po zdobyciu klientów najistotniejszą rzeczą jest komunikowanie się z nimi i rzetelna obsługa. Każdy powinien przykładać do tego ogromną wagę. Popełnienie błędu może zaszkodzić zarówno klientowi, jak i funduszowi. OFE musi znać potrzeby swoich członków i wiedzieć, jak najprościej się z nim porozumiewać — zaznacza Beata Wójcik, dyrektor ds. public relations w PTE Nationale-Nederlanden.

Karta do emerytury

Część funduszy emerytalnych zaproponowała klientom specjalne karty z PIN-kodem, za pomocą których można sprawdzić stan swojego konta, i to zarówno w bankomatach firm, które są udziałowcami PTE, jak i dzięki specjalnej linii telefonicznej. Pierwszy zaoferował karty CU OFE BPH CU WBK, otrzymali je również klienci OFE NN. Przygotowują je natomiast OFE PZU Złota Jesień, Bankowy i Arka-Invesco (bez sprawdzenia stanu konta). Klienci mogą też znaleźć w swoich skrzynkach pocztowych korespondencję z funduszy: OFE Ego, PZU Złota Jesień, PBK Orzeł i NN wysyłają listy powitalne z potwierdzeniem członkostwa. AIG oraz Bankowy będą pamiętać o urodzinach i innych świętach swoich klientów

Internet z kalkulatorem

Właściwie każdy z funduszy ma swoje strony w Internecie. Umieszczane są na nich podstawowe informacje o PTE i OFE oraz ich ofertach, ale można także skorzystać z kalkulatora, który pomoże wyliczyć wysokość przyszłej emerytury (taką okazję stwarzają m.in. OFE Kredyt Banku, AIG, a także Skarbiec-Emerytura, Ego, Epoka, Pioneer). OFE Allianz dodatkowo zamierza uruchomić aplikacje, które pozwolą na sprawdzenie stanu konta, podobne plany mają OFE PZU Złota Jesień, Pocztylion, Ego. Strony internetowe umożliwiają również połączenie się z OFE za pomocą poczty elektronicznej.

Automatyczny serwis

Fundusze mają też dla swoich klientów inne ciekawe propozycje. OFE Allianz planuje utworzenie Klubu Klienta Allianz, jego członkowie mogą liczyć m.in. na zniżki na ubezpieczenia majątkowe oraz na życie. OFE prowadzi także prace nad uruchomieniem aplikacji elektronicznej, która umożliwi przesyłanie informacji o stanie konta na wybrane rodzaje telefonów komórkowych. Fundusz Norwich Union natomiast instaluje system VIAR, który na podstawie głosu dzwoniącego (jeśli jest członkiem OFE) udostępni wszelkie dane. Z kolei AIG OFE późną jesienią wprowadzi automatyczną informację głosową. Bankowy OFE proponuje telekod, znany wyłącznie zainteresowanemu, podobnie wygląda rozwiązanie stosowane przez OFE NN. Fundusze tworzą też specjalistyczne gazetki dla swoich klientów. Kwartalnik informacyjny ma m.in. Pioneer OFE, biuletyn zaś OFE Skarbiec-Emerytura. Warto pamiętać, że klient w każdej chwili może wysłać do wybranego funduszu pisemną prośbę o przesłanie informacji np. o stanie konta.

Katarzyna Ostrowska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Infolinie pozwolą na kontrolę pracodawcy