Informatyka w marketingu

opublikowano: 30-04-2014, 00:00

58 proc. specjalistów od marketingu uważa, że technologia informatyczna pomaga przy pomiarze efektywności ich działań i kampanii.

Dla 55 proc. jest ważna podczas zbierania i analizy danych o klientach. A 53 proc. wykorzystuje ją do integrowania wielu kanałów marketingowych, w szczególności e-commerce — wynika z badania „Wyzwania CMO 2014” przeprowadzonego przez Microsoft w partnerstwie ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Największe przełożenie na przyszłość i efektywność pracy marketingowców mają — według respondentów — marketing automation (72 proc.), czyli rozwiązania podnoszące efektywność kampanii on-line, a także big data (69 proc.), czyli zaawansowana analityka biznesowa wykorzystująca ogromne zbiory danych. Istotną dziedziną będzie również social enterprise (59 proc.), czyli narzędzia wspierające komunikację, zarządzanie wiedzą i innowacjami, bazujące na mechanizmach sieci społecznościach. 67 proc. szefów marketingu uczestniczy w wyborze systemów i aplikacji. 61 proc. inicjuje wybór, a 57 proc. podejmuje ważne związane z tym decyzje. Tylko 10 proc. nie angażuje się w projekty technologiczne. Bolączką działów marketingu jest brak osobnych budżetów na rozwiązania informatyczne — mówi o tym aż 72 proc. ankietowanych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu