Infovide odnowiło pasaż handlowy portalu Onet.pl

Kamil Kosiński
opublikowano: 2002-04-24 00:00

Infovide i Onet.pl wspólnie zrealizowały projekt przekształcenia pasażu handlowego portalu Onet.pl. Nowy pasaż, którego strony noszą obok loga Onet.pl sygnaturę „Architected by Infovide”, to rozwiązanie wykorzystujące standard Web Services do integracji aplikacji B2C (business to customer) i B2B (business to business). Projekt, powiązany z wdrożeniem w Onet.pl nowych technologii, zrealizowano w czasie pięciu miesięcy.

Dotąd pasaż konsoliduje oferty różnych sklepów pozwalając jednocześnie na swobodne poruszanie się po ich zasobach internetowych. Umożliwia kategoryzowanie produktów – oglądanie np. według branży, rodzaju, okazji, a także wyszukiwania najbardziej odpowiednich i korzystania z opinii wprowadzanych przez innych użytkowników. Zastosowane rozwiązania technologiczne w obszarze B2B pozwalają na zasilanie pasażu ofertami w czasie rzeczywistym. Sklepy mogą prowadzić urozmaiconą działalność handlową: zmieniać ceny, asortyment, prowadzić promocje i wyprzedaże. Każdy internauta wybierając ofertę jest automatycznie przekierowany do sklepu. W projekcie zastosowano wzorce architektury B2B wypracowane przez Infovide oraz standard XML Web Services. W ramach projektu wdrożono też w Onet.pl nowe technologie, między innymi serwer aplikacyjny WebLogic oraz metodologię budowania aplikacji w standardzie Java 2 Enterprise Edition (J2EE). Projekt prowadzony był według podejścia adaptacyjnego bazującego na metodologiach lekkich (agile methodology). Poprzez seminaria i wspólną pracę pracownicy Infovide i portalu wypracowali metodę zarządzania tym projektem, która obejmowała organizowanie pracy, przeprowadzanie analiz, projektowanie architektur, prowadzenie prac programistycznych, testów systemowych i wydajnościowych oraz sporządzanie dokumentacji. Dzięki zdobytej w ten sposób wiedzy i zastosowanym technologiom specjaliści z Onet.pl mogą prowadzić i rozwijać projekt samodzielnie.