Czytasz dzięki

Bank z najlepszymi profilami w mediach społecznościowych

Klaudia Żyłka, Sotrender
opublikowano: 22-06-2020, 22:00

Firmowe kanały w mediach społecznościowych mają ułatwić klientom kontakt z bankiem. ING Bank Śląski wygrywa sprawną obsługą klientów

Właśnie dlatego ING Bank Śląski wygrał w kategorii Bank w social media. Na profilu banku na Facebooku moderatorzy nie tylko odpowiedzieli na 96 proc. pytań klientów, lecz także zrobili to w najkrótszym czasie ze wszystkich analizowanych banków — w niespełna 17 minut. Tak sprawna obsługa klientów zdecydowanie wyróżniła bank ING spośród pozostałych banków w minionych miesiącach.

Na drugie miejsce zasłużył PKO Bank Polski, przede wszystkim dzięki kreatywnemu i kompleksowemu podejściu do prowadzenia swoich kanałów w mediach społecznościowych. Warto też zauważyć, że komunikacja prowadzona przez PKO BP była mocniej skierowana do młodszych odbiorców, dlatego też była bardziej bezpośrednia. Strategia marki oparta na szerokim wykorzystaniu Instagramu, Twittera czy YouTube’a okazała się skuteczna: na profilach marki na tych platformach systematycznie odnotowywano wysokie zaangażowanie odbiorców.

Na najniższym stopniu podium nie mogło zabraknąć Banku Pekao. Na uwagę zasługuje nie tylko duża aktywność marki na Instagramie, lecz także bardzo lifestylowe podejście do prowadzenia tego kanału komunikacji, wyróżniające się na tle innych banków. Nie dziwi więc zaangażowanie odbiorców w publikowane treści.

W czasie pandemii banki na swoich kanałach w mediach społecznościowych skupiały się głównie na publikowaniu bieżących i adekwatnych do sytuacji komunikatów. Dotyczyły one nie tylko akcji #zostańwdomu, wsparcia dla medyków i placówek medycznych, lecz także zasad funkcjonowania banków i możliwości dostępnych dla klientów. Organizowano również akcje społeczne: świetnym przykładem jest akcja #zdolnidopomocy banku ING. Do współpracy zaproszono znanych i lubianych influencerów, by zachęcać młodych ludzi do pomocy seniorom.

Anna Witecka, zarządzająca obszarem social mediów w ING Banku Śląskim:

Media społecznościowe to dla nas istotny kanał komunikacji i rozmowy z klientami. To miejsce, gdzie poruszamy ważne społecznie tematy, angażujemy i budujemy relacje. Dzięki temu ING już od lat jest w czołówce banków najchętniej obserwowanych na YouTubie, Facebooku, Instagramie i Twitterze. Ta nagroda jest dla nas szczególnie ważna, bo z jednej strony to wyraz wsparcia od naszej społeczności — fanów i klientów, a z drugiej — ocena kapituły, ekspertów, którzy docenili nasze działania. To ogromnie cieszy i motywuje do dalszej pracy. Dziękuję za wszystkie oddane na nas głosy, a całemu zespołowi za ogromne zaangażowanie, dzięki któremu możemy po raz czwarty świętować to, że ING został uznany za najlepszy bank w mediach społecznościowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Klaudia Żyłka, Sotrender

Polecane