Innowacje na rynku wód

opublikowano: 26-07-2012, 00:00

KOMENTARZ PARTNERA DODATKU

TOMASZ OLAK, senior brand manager Hoop

Rynek wody to największy segment rynku napojów w Polsce. Woda to także jedna z najszybciej rozwijających się kategorii produktów. Swój rozwój zawdzięcza m.in. stale rosnącej sprzedaży wód markowych. Wśród nich, przeważająca ilość, to wody pochodzące z gór lub z uzdrowisk. To kategoria, w której dostawcy już od dawna nie zaproponowali konsumentom żadnej ciekawej innowacji. Przez kilka ostatnich lat nie pojawiła się żadna nowa marka, oferująca odmienny wizerunek od już obecnych na rynku. Żadna ze znanych marek nie zaproponowała również innowacyjnych produktów — tylko nieliczni producenci poszerzają swoją ofertę o unikatowe wyroby.

W tym sezonie ważną nowością, która pojawiła się na rynku jest marka Białowieski Zdrój.

Jest ona pozycjonowana jako woda będąca łącznikiem między człowiekiem, a światem przyrody. Marka ma zachęcać konsumenta do wyciszenia i zdystansowania od nerwowego i zapracowanego dnia codziennego. Białowieski Zdrój to woda źródlana wydobywana w jednym z najczystszych obszarów Polski — na Podlasiu. To tam rozkwita bujna przyroda, której najcenniejszym skarbem jest Puszcza Białowieska. Większość terenów jest praktycznie nietknięta ludzką ręką od wieków, co przekłada się na ich wyjątkową czystość.

Rynek wód to również wody smakowe — analizując tę kategorię, można stwierdzić, że ogranicza się ona do trzech smaków: cytryny, truskawki i jabłka. Od wielu lat nie pojawiła się żadna nowość, producenci skoncentrowali się jedynie na smakach owocowych. Konsument powinien mieć jednak możliwość wyboru, stąd pomysł na smaki ziołowe. Białowieski Zdrój jako pierwszy na polskim rynku wprowadził wody ziołowe. To bardzo innowacyjny produkt, z uwagi na zastosowane w składzie naturalne ekstrakty dwóch najbardziej popularnych polskich ziół — rumianku i melisy, które występują bardzo powszechnie na Podlasiu.

Dla Hoop Polska bardzo ważna jest ochrona regionu, w którym wydobywana jest woda. Aby przyszłe pokolenia mogły cieszyć się tą nieskażoną, czystą przyrodą powstała Fundacja Paproć, która tworzy organizacyjne i finansowe możliwości ochrony naturalnego dziedzictwa i klimatu. Fundacja Paproć już wspiera działania na terenie Białowieskiego Parku Narodowego, a jej głównym darczyńcą jest marka Białowieski Zdrój. To nie są dotacje jednorazowe. Białowieski Zdrój będzie co roku przekazywał na rzecz ochrony środowiska określoną kwotę ze sprzedaży swoich wód.

Przez kilka ostatnich lat nie pojawiła się żadna nowa marka, oferująca odmienny wizerunek od już obecnych na rynku. Żadna ze znanych marek nie zaproponowała również innowacyjnych produktów — tylko nieliczni producenci poszerzają swoją ofertę o unikatowe wyroby.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu