Innowacje rozkwitną na wschodzie

opublikowano: 01-12-2020, 15:15

35 startupowców otrzymało dotacje, dzięki którym wprowadzi na rynek niesztampowe rozwiązania. Dominują projekty IT.

Przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozstrzygnęli szóstą rundę konkursu z poddziałania 1.1.2 POPW („Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej”). O granty walczyło 60 młodych spółek, z czego 35 znalazło się na liście beneficjentów. Wybrane przez rządową agencję spółki otrzymają łącznie ponad 33 mln zł.

NIEUSTĘPLIWI:
NIEUSTĘPLIWI:
Marcin Seniuk, dyrektor departamentu rozwoju start-upów w PARP, podkreśla, że młodzi przedsiębiorcy są zdeterminowani, aby rozwijać innowacyjne pomysły.

– Wyniki kolejnej rundy konkursu dla startupów z Polski Wschodniej pokazują, że mimo trwającej pandemii duch przedsiębiorczości nie gaśnie. Młodzi przedsiębiorcy są zdeterminowani, aby rozwijać innowacyjne pomysły i w trudnych warunkach podejmują wyzwania biznesowe – mówi Marcin Seniuk, dyrektor departamentu rozwoju start-upów w PARP.

Zwraca uwagę, że przedstawiciele PARP rekomendowali do wsparcia ponad połowę młodych spółek ubiegających się o dofinansowanie.

– To oznacza, że startupowcy są coraz lepiej przygotowani do rynkowej weryfikacji ich projektów – zaznacza Marcin Seniuk.

Budżet konkursu jest podzielony na rundy, a ostatnia zakończy się 30 grudnia 2021 r. W puli jest 390 mln zł. Każdy przedsiębiorca ma szansę na grant w wysokości 1 mln zł.

Wcześniej młodzi startupowcy uczestniczyli w programie szkoleń, który oferowały platformy startowe, czyli partnerstwa składające się m.in. z ośrodków innowacji, uczelni, funduszy venture capital i dużych firm. Oprócz pomocy eksperckiej młodzi przedsiębiorcy mogli liczyć na pakiet usług informatycznych, inżynieryjnych i marketingowych.

Konkurs jest przeznaczony dla firm z pięciu województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.

- Młodzi przedsiębiorcy mogą przeznaczyć otrzymane dofinansowanie na zakup usług doradczych i eksperckich dotyczących rozwijania modelu biznesowego, a także na wynagrodzenia dla pracowników. Granty pokryją także koszty zakupu środków trwałych, surowców materiałów oraz wartości niematerialnych i prawnych – wylicza Marcin Seniuk.

Najwięcej projektów wspartych w szóstej rundzie konkursu pochodzi z branż IT, elektronicznej i medycznej.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane