Innowacje w e-commerce

Materiał partnera ŁUKASZ WYGLĄDAŁA, lider strategii, współzałożyciel Performance Academy
opublikowano: 24-04-2018, 22:00

Big data, sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe to z pewnością przyszłość sektora e-commerce.

Dzięki narzędziom opartym na tych rozwiązaniach już teraz możemy lepiej przewidywać trendy zakupowe, optymalizować poziom cen, personalizować przekaz — odpowiadając wprost na potrzeby klientów — czy pozwolić sobie na daleko idącą automatyzację procesu obsługi klienta. Niestety, tylko nieliczne firmy mogą pozwolić sobie na tworzenie specjalistycznych komórek rozwijających te kompetencje. Na szczęście rozwój usług cloud computing i zwiększająca się popularność firm z sektora software as a service pozwalają z optymizmem patrzeć na realne zastosowanie tych zaawansowanych technologii w e-biznesach.

Istnieje wiele rozwiązań i dostawców gotowych technologii, które mogą znacząco wspomóc maksymalizację rentowności i rozwój przedsiębiorstw. Dlaczego więc tak wiele firm boryka się z problemami wdrożeń i nadal tylko śni o nowych technologiach? Odpowiedzią często jest trudność osadzania tego typu innowacji w nieprzygotowanych do tego strukturach firmy. Realne wdrożenie sztucznej inteligencji to nie tylko zgoda CEO na inwestycję w tego typu rozwiązanie. To przede wszystkim mozolny trud, jaki trzeba włożyć w edukację, zmianę procesów i nawyków całego przedsiębiorstwa.

Co w takim razie zrobić, by efektywnie wdrażać nowe technologie? Jest kilka sposobów. Po pierwsze — zainwestuj w edukację. Może to banał, ale warto poświęcić chwilę na zrozumienie koncepcji stojących za big data, sztuczną inteligencją czy IoT. Zwiększając w firmie wiedzę w tych obszarach, pomysły na zastosowanie zaczną pojawiać się oddolnie, a wdrożenia będą szły sprawniej. Po drugie — zacznij współpracować z firmami udostępniającymi technologię w postaci usługi (SaaS). Możesz zacząć korzystać z najnowszych rozwiązań IT, nie wydając setek tysięcy złotych na rozwój własnych systemów. Kolejny sposób — inwestuj w marketing online. Największe platformy reklamowe, takie jak Google czy Facebook, oferują możliwość emisji reklam, wykorzystując algorytmy bazujące na AI, machine learning czy big data. Dzięki temu działania marketingowe firmy staną się bardziej precyzyjne i miarodajne. Po czwarte — przełam silosy. Ścisła współpraca IT z działami marketingu czy sprzedaży sprzyja wytwarzaniu innowacji technologicznych, co przekłada się na zwiększenie konkurencyjności firmy. I piąty sposób — wdrażaj nowe metody zarządzania projektami, znane ze świata start-upów i teamów IT. Mówimy tu o idei agile, metodyce scrum czy podejściu lean, które z założenia są nakierowane na walkę z silosowym myśleniem. Metodologie te skupione są na maksymalizacji zwrotu z inwestycji w szybko zmieniającym się otoczeniu biznesowym.

A co czeka nas w przyszłości? Już teraz warto zainteresować się tematyką affective computing i zaawansowanego rozpoznawania emocji przez maszyny — rozwiązania z tej dziedziny będą odpowiedzialne za kolejną falę zmian w obszarze technologii. Jednak, co ważne, działając według wyżej opisanych sposobów, twoja organizacja za każdym razem będzie gotowa na efektywne wdrażanie innowacji — bez względu na to, co przyniesie przyszłość.

Zapraszamy do kontaktu: lukaszw@performance-academy.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera ŁUKASZ WYGLĄDAŁA, lider strategii, współzałożyciel Performance Academy

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Innowacje w e-commerce