InPost ma umowę z Amazonem

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 01-02-2021, 07:27

Bohater ostatniego spektakularnej oferty IPO i debiutu na parkiecie w Amsterdamie, polska firma paczkomatowa InPost związała się pięcioletnią umową z Amazonem, informuje serwis Bloomberg.

fot. ARC

Kojarzona z Rafałem Brzóską firma ma obsługiwać niektóre dostawy amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej w Polsce za pośrednictwem sieci automatycznych paczkomatów, a także bezpośrednio do domów.

Amazon zdecydował się na taki krok w związku z oficjalnym uruchomieniem strony dla naszego kraju, co oznaczać będzie ogromny wzrost konkurencji dla serwisu Allegro, wpisanego od lat w historię polskiego handlu internetowego.

Umowa nie obejmuje wysyłek za granicę.

Wartość polskiego rynku e0commerce szacowana jest na 19 mld USD.

Pod koniec stycznia InPost przeprowadził pierwotną ofertę sprzedaż akcji (IPO), która miała wartość 3,4 mld USD. Od wejścia do obrotu na giełdzie w Amsterdamie, akcje InPostu zdrożały o około 24 proc., a wartość firmy podskoczyła do niemal 10 mld EUR.

Rafał Brzóska podkreślił, że decyzja Amazona o ekspansji w Polsce, nie zmienia planów firmy odnośnie średniookresowego planu inwestycyjnego w wysokości 625 mln zł (168 mln USD) rocznie. Dodał, że pandemia ujawniła braki i wady w zachodnioeuropejskim modelu dystrybucji, opartym na punktach odbioru i odbioru w sklepach ogólnospożywczych lub w kawiarniach, które w szczytowych sezonach handlowych były przeciążone.

Kupcy w Europie Zachodniej osiągnęli swoje granice”- powiedział Brzoska. Punkty odbioru mogą obsłużyć około 20-40 paczek dziennie, a nasze paczkomaty nawet 700. Polscy kupcy wyciągnęli wnioski, teraz czas na Europę Zachodnią.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane