InPost został Sponsorem Strategicznym Polskiego Kolarstwa

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-07-25 13:31

InPost, lider usług logistycznych dla e-commerce, został Sponsorem Strategicznym Polskiego Kolarstwa. Firma wesprze reprezentację Polski między innymi podczas Tour de Pologne oraz kolarskich mistrzostw świata w Glasgow – czytamy w komunikacie prasowym firmy InPost.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

InPost rozpoczyna współpracę z Fundacją Wspierania Polskiego Kolarstwa. Logotyp marki do końca 2023 roku będzie eksponowany na odzieży startowej szosowej kadry narodowej oraz samochodach reprezentacji, podczas Tour de Pologne i sierpniowych mistrzostw świata w Glasgow. Firma będzie ponadto sponsorem prestiżowego Grand Prix Poland na torze. InPost będzie korzystał z logotypu kompozytowego oraz wizerunku grupowego reprezentantów Polski, w tym Rafała Majki czy Michała Kwiatkowskiego - mistrza świata i zwycięzcy jednego z etapów tegorocznego Tour de France. Marka znajdzie się też na ściankach konferencyjnych i materiałach promocyjnych Polskiego Związku Kolarskiego dystrybuowanych w Internecie.

Strategiczna współpraca firmy InPost oraz Polskiego Kolarstwa rozpoczyna się w wyjątkowym momencie. Przed reprezentantami Polski szczególnie intensywny czas. 28 lipca rozpoczyna się bowiem Tour de Pologne, w którym biało-czerwoni pojadą z logotypem InPost na odzieży startowej. A 5 sierpnia kadrowicze rozpoczną zmagania na mistrzostwach świata w Glasgow.

InPost reaguje na kryzys w PZPN

InPost jest obecnie sponsorem PZPN. Ostatnie tygodnie współpracy tych podmiotów były napięte (z racji narastającego kryzysu wizerunkowego wokół prezesa Cezarego Kuleszy).

"Bardzo poważnie zastanawiamy się nad kontynuowaniem wsparcia polskiej piłki w formule, którą ostatnio obserwujemy" - przekazał niedawno w mediach społecznościowych Rafał Brzoska, założyciel i szef firmy InPost.

Jego wpis był reakcją na oświadczenie PZPN dot. sytuacji z wyjazdu do Mołdawii na mecz eliminacji mistrzostw Europy, kiedy razem z drużyną i delegacją PZPN podróżował skazany za korupcję w polskim futbolu Mirosław Stasiak, na którym ciąży jednocześnie 10-letni zakaz działalności w strukturach piłkarskich.

Dobre wyniki InPostu

W I kw. InPost dostarczył prawie 199 mln paczek, czyli o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Większość, bo 132 mln, dostarczono w Polsce i to ona generuje większość zysków grupy. Spółka chwali się też szybkim wzrostem wolumenów na rynkach, na których jest obecna dzięki przejęciu w 2021 r. Mondial Relay (Francja, Hiszpania, Portugalia, kraje Beneluksu), a także w Wielkiej Brytanii i we Włoszech.